ترامپ تیتر یک روزنامه‌های آمریکا شد + تصاویر

 پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین چاپ انگلیس در گزارشی به بررسی بازتاب تصویب طرح استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان این کشور در روزنامه‌های امروز (پنجشنبه) آمریکا پرداخت.

اخبار بین‌المللگاردین در گزارش خود آورده است: با رأی به دو مفاد طرح  استیضاح ترامپ، بحث زیادی در خصوص ماجرای تاپ (روزنامه ها) در پنجشنبه صبح نمانده است. «ترامپ استیضاح شد» سر تیتر یکی از روزنامه‌هایی است که ترامپ کمترین علاقه را به آن دارد؛ یعنی واشنگتن پست.

روزنامه واشنگتن پست تمامی صفحه نخست خود را به پوشش این مسأله اختصاص داده است. در یکی از تیتر‌های این روزنامه آمده است: استیضاحی که ریاست جمهوری وی را منعکس می‌کند: اختلاف و تفرقه.

واکنش روزنامه‌های آمریکایی به استیضاح ترامپ+ تصاویر

گاردین در ادامه نوشته است: واشنگتن پست در حساب توییتری خود نیز تصویری از صفحات نخست روزنامه‌ها درباره استیضاح «بیل کلینتون» در سال ۱۹۹۸ و استیضاح «آندره جانسون» در سال ۱۸۶۸ (دو رئیس جمهور آمریکا که پیش از ترامپ استیضاح شده بودند) را به تصویر کشیده است.

واکنش روزنامه‌های آمریکایی به استیضاح ترامپ+ تصاویر

گاردین در ادامه گزارش خود به سراغ روزنامه نیویورک تایمز رفته و نوشت: نیویورک تایمز نیز از همان تیتر «ترامپ استیضاح شد» استفاده کرده و نوشت: پس از بحث‌های شدید، مجلس نمایندگان اتهام سوء استفاده از قدرت را تأیید کرد.

واکنش روزنامه‌های آمریکایی به استیضاح ترامپ+ تصاویر

به نوشته گاردین، در سرمقاله روزنامه‌های آمریکایی آمده است: جمهوری‌خواهان در حال دنباله‌روی از ترامپ هستند و حقایق را نادیده می‌گیرند.

گاردین در ادامه بررسی روزنامه‌های آمریکایی به سراغ «یو اس‌ ای تودی» رفته و نوشت: یو اس‌ ای تودی تنها با یک کلمه (این مسأله را) بازتاب داده است: «استیضاح شد» (Impeached). همچنین در تیتر سرمقاله یو اس‌ ای تودی آمده است: مدافعان استیضاح ترامپ، سابقه خطرناکی را رقم خواهند زد.

به نوشته یو اس‌ ای تودی، جمهوری خواهان درگیر یک الگوی رفتاری شده‌اند که توانایی کنگره را در نظارت بر ریاست جمهوری دستکم می‌گیرند.

واکنش روزنامه‌های آمریکایی به استیضاح ترامپ+ تصاویر

گاردین همچنین به بررسی صفحه نخست «پولیتیکو» پرداخته و نوشت: جلد مجله پولیتیکو نیز با یک کلمه بالای تصویر ترامپ منتشر شده است: «استیضاح شد». به نوشته پولیتیکو، مجلس نمایندگان با این اقدام خود دست به «توبیخی تاریخی» زده است.

این مجله همچنین در گزارش خود آورده است اگرچه کاخ سفید مایل بود تا بگوید که این، تنها یک روز عادی برای رئیس جمهور بود و ترامپ سخت مشغول کار بوده و فقط در میان نشست‌های خود، با اتفاقات رخ داده در مجلس نمایندگان روبه‌رو شده است؛ اما توییتر وی نمایانگر وسواس ترامپ به ماهیت این روز تاریخی بود.

واکنش روزنامه‌های آمریکایی به استیضاح ترامپ+ تصاویر

اما نیویورک پست که رهبری کمپین هواداران ترامپ را بر عهده دارد، با حمله به نانسی پلوسی، در تیتر خود نوشت: این مراسم خاکسپاری توست!

واکنش روزنامه‌های آمریکایی به استیضاح ترامپ+ تصاویر

از سوی دیگر، روزنامه وال استریت ژورنال تنها نیمی از صفحه نخست خود را به استیضاح ترامپ اختصاص داد و نوشت: «رئیس جمهور استیضاح شد» این روزنامه همچنین در سرمقاله خود نوشت: این استیضاح احمقانه است و دموکرات‌ها دچار اشتباه شده‌اند.

وال استریت ژورنال نوشت: آن‌ها (دموکرات‌ها) در قانع کردن کشور شکست خورده‌اند. آن‌ها معیاری جدید و سطح پایین را برای استیضاح ترامپ وضع کرده‌اند. ترامپ در سنا تبرئه خواهد شد و شاید دموکرات‌ها به ترامپ کمک کرده‌اند تا بار دیگر در انتخابات پیروز شود. تبریک به مقاومت!

واکنش روزنامه‌های آمریکایی به استیضاح ترامپ+ تصاویر