آینده سیاسی نتانیاهو رو به افول است

 مجله آمریکایی فارن افرز روز پنج شنبه در پایگاه اینترنتی خود به بررسی موقعیت و آینده سیاسی بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پرداخت و نوشت: احتمالا او در آخرین مرحله از فعالیت‌های سیاسی خود قرار دارد.

اخبار بین‌الملل- این نشریه آمریکایی افزود: ماه مارس آینده اسرائیلی‌ها برای سومین بار در کمتر از یک سال پای صندوق‌های رای می‌روند. این رای‌گیری به منزله یک همه پرسی درباره دوران نخست وزیری نتانیاهو خواهد بود.

رای گیری ماه مارس سومین تلاش اسرائیل برای تشکیل یک کابینه باثبات است، آن هم پس از آنکه انتخابات ماه‌های آوریل و سپتامبر با بن بست مواجه شد.

فارن افرز نوشت، اگر نتانیاهو به هر دلیلی شکست بخورد، به خاطر طرح کیفرخواست ضد او، از طریق یک چالش اولیه یا پیروزی گانتز، اسرائیل برای رهایی از پیامد‌های دوره نخست وزیری وی، به زمان نیاز خواهد داشت.

این منبع افزود: یکی دیگر از دلایلی که امروز نتانیاهو ضعیف‌تر از یک سال پیش به نظر می‌رسد، وجود گانتز به عنوان رقیب وی است.

این مجله آمریکایی تاکید کرد، بنی گانتز، رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش اسرائیل، جاذبه، فن بیان و تجربه سیاسی نتانیاهو را ندارد، اما توانسته است خود را به عنوان نامزدی قابل اعتماد مطرح کند.

مجله فارن افرز در ادامه افزود: شاید نتانیاهو بتواند یک بار دیگر کار‌ها را رو به راه کند، اما اگر نتواند، تلاش‌های وی برای دستیابی به حکومت از طریق ایجاد تفرقه، اوضاع سیاسی اسرائیل را وخیم‌تر از گذشته خواهد کرد.