به گزارش افکارنیوز به نقل از تابناك، مردم معترض به حمله احتمالی اسرائیل به ایران در تل آویو بیش از هزار نفر بودند ، شعار می دادند که زمانی که دولت ما بر علیه شهروندان عمل می کند ، ما هم علیه دولت فعالیت می کنیم . در یکی دیگر از شعار نوشته های این معترضان آمده بود که دولت نتانیاهو باید استعفا دهد . در ایران و در اسرائیل کودکانی هستند که حق زندگی دارند .

بر اساس این گزارش یکی از شرکت کنندگان در این راهپیمایی به رسانه ها گفته است که ما طوری القاء کرده ایم که گویی ایرانیان دیوانه هستند در حالی که این رفتار دولتمردان ماست که دست کمی از حالت یک دیوانه ندارد.

یکی دیگر از شرکت کنندگان گفته است که وی هیچ علاقه ای در تامین هزینه جنگی را ندارد که بیش از آنکه به نفع مردم باشد، فقط یک نزاع سیاسی است.


در همین رابطه، روزنامه «هاآرتص» با انتشار این خبر گزارش داد تظاهرات مذکور، در ادامه اقداماتی است که طی هفته های گذشته از سوی افکار عمومی رژیم صهیونیستی در فضای مجازی انجام گرفته بود. صفحاتی که در شبکه های مجازی برای مخالفت با ایران شکل گرفته، اکنون چندین هزار عضو دارند و هر روز بر شمار اعضای آن ها افزوده می شود.

با این حال، به گزارش هاآرتص، تظاهرات امروز توسط اعضای این صفحات مجازی برنامه ریزی نشده بوده و افراد شرکت کننده در آن، به صورت خودجوش به برگزاری این تظاهرات اقدام کرده بودند.

در تظاهرات امروز که در محوطه بیرون از تئاتر «هابیما» در تل آویو برگزار شده بود، علاوه بر شعارهای ضدجنگ، شعارهایی با محتوای مخالفت با سیاست های کلی دولت رژیم صهیونیستی نیز شنیده می شد. به گزارش «تایمز اسرائیل»، محتوای برخی پلاکاردها در این تظاهرات، تقاضای برکناری نتانیاهو بوده است.

تظاهرات امروز تل آویو را می توان جدیدترین نشانه از افزایش مخالفت ها با سیاست های نتانیاهو دانست. حدود یک ماه پیش، نظرسنجی های انجام شده، از مخالفت افکار عمومی این رژیم با حمله به ایران حکایت داشتند. این مخالفت بعدتر به فضای مجازی کشیده شد و اکنون نیز به شکلی آشکار در عرصه عمومی این رژیم قابل مشاهده است.

به این ترتیب، به نظر می رسد عرصه داخلی رژیم صهیونیستی هر روز بر نتانیاهو و همفکرانش تنگ تر می شود و وی ناچار است در فضایی دشوارتر به تصمیم گیری در مورد اقدام های آتی این رژیم اقدام کند.