به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، اعتراض مردم مسلمان ترکیه به تصمیم دولت آنکارا درباره صدور مجوز استقرار سیستم راداری سپر موشکی ناتو در منطقه کوره جیک استان مالاتیا و حضور نظامیان آمریکایی در این پایگاه کماکان ادامه دارد. در همین راستا مردم شهر توکات نیز با برپایی تظاهرات اعتراض آمیز علیه سپر موشکی ناتو و نظامیان آمریکایی واکنش خود را به تصمیم دولت آنکارا ابراز کردند.

آقای احمد اورس رئیس اتحادیه نویسندگان آزاد ترکیه طی سخنانی در این تظاهرات با اشاره به اینکه سیستم راداری مستقر شده در استان مالاتیا آشکارا جهان اسلام را تحت محاصره قرار داده، در ادامه خاطرنشان کرد که سیستم مذکور در عمل نیز ایران را تهدید می کند و بدین ترتیب غرب تلاش می کند تا ترکیه را به ماشینی جنگی که به غرب خدمت می کند، تبدیل کند.

این نویسنده ترکیه ای تصریح کرد که مردم مسلمان ترکیه هرگز دولت اردوغان را به دلیل انجام رزمایش های مشترک با آمریکا بر فراز خاک ترکیه و استقرار سیستم راداری سپر موشکی ناتو در استان مالاتیا نخواهد بخشید. وی از کلیه محافل اسلامی و وجدان های بیدار و ضدامپریالیستی خواست تا مانع از این سیاست اشغالگرانه غربی ها شوند.

آقای دوغان اوزلوک دبیرکل اتحادیه مذکور نیز در سخنرانی خود تاکید کرد که استان مالاتیای ترکیه عملا به اشغال سربازان آمریکایی درآمده و این امر شرم آورترین موضوع در تاریخ معاصر ترکیه بشمار می رود.