به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری نووستی، "میت رامنی" محبوبترین نامزد پست ریاستجمهوری آمریکا از حزب جمهوریخواه روز دوشنبه اعلام کرد که روسیه دشمن راهبردی و شماره یک برای آمریکا محسوب میشود.

رامنی روز گذشته در مصاحبه با شبکه «سی. ان. ان» در تفسیر ملاقات " باراک اوباما " و " دمیتری میدویدیف " روسای‌جمهوری آمریکا و روسیه در حاشیه نشست سران امنیت هسته‌ای در سئول(پایتخت کره جنوبی) گفت: در حال حاضر روسیه، ایران و کره شمالی دشمنان راهبردی و شماره یک برای ایالات متحده محسوب می‌شوند. روسیه از این جهت در جمع این کشورهاست که همواره از بدترین‌ها در جهان حمایت کرده است.

این نامزد پست ریاست‌جمهوری آمریکا با ابراز نگرانی از اظهارات اوباما در این خصوص که بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری نرمی بیشتری در زمان مذاکرات مربوط به سامانه دفاع ضد موشکی اروپایی نشان خواهد داد، تاکید کرد: روسیه کشور دوستی در عرصه جهانی بشمار نمی‌رود و آنچه رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا در خصوص نرمی مواضع در مورد سپر موشکی وعده داده، علامت بسیار نگران کنندهای است و من بسیار بسیار نگران این سخنان هستم، چرا که روسیه بدون تردید دشمن راهبردی و شماره یک ما است.

رامنی افزود: این کشور در یک طرف با بدترین کشورها در عرصه جهانی قرار دارد و مسلما با اهمیت‌ترین دشمن برای آمریکاست. ایران و کره شمالی که دارای قدرت هسته‌ای شده‌اند هم مسلما مشکل ساز هستند، ولی این رژیم خطرناک راه خود را طی می‌کنند و ما در سازمان ملل متحد درصد متوقف کردن آنها هستیم.

وی همچنین مدعی شد: زمانی که رژیم "بشار اسد" مردم سوریه را قتل عام می کند، ما به سازمان ملل روی میآوریم و چه کشوری همواره در آنجا از این بدترین رژیمها حمایت میکند؟ این روسیه است و متاسفانه غالبا هم این کار با حمایت چین صورت میگیرد.