به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، پایگاه محیط در مطلبی با عنوان "جوخه صهیونیستی عاملان ترور در عراق" آورده است : از تبعات اشغال عراق از سوی آمریکا هجوم یهودیان و خرید زمینها با قیمتهای چند برابر به ویژه در کرکوک است.

این پایگاه افزود: اولین گروه اعزامی موساد که شامل نهصد جاسوس بودند تیم های ویژه ترور شخصیتهای سیاسی، نظامی، رسانه ای، علمی و قضایی را تشکیل دادند به طوری که در مدت یک سال، هزار دانشمند و متخصص عراقی ترور شدند.

پایگاه فوق بیان کرد: تیم های ترور از یکی از منازل در کرکوک استفاده می کنند و اعضای این تیم به زبان عربی به ویژه لهجه عراقی و نیز زبان انگلیسی مسلط هستند.

این پایگاه افزود: گروههای صهیونیستی از ابتدا تلاش زیادی را برای خرید اراضی و زمینهای کشاورزی در کرکوک و مناطق اطراف آن آغاز کرده اند و به ترور شخصیتهای سیاسی ترکمن، عرب و کرد برای ایجاد فتنه طایفه ای در این شهر مشغولند و همزمان تلاشهای خود را در بغداد و استان بابل و نیز اربیل، سلیمانیه و دهوک تشدید کرده اند.

پایگاه فوق آورده است: علت حضور یهودیان در کرکوک نفت خیز بودن این شهر است، زیرا کرکوک ۶۰ درصد ذخایر نفت عراق را که مرغوبترین نوع در سطح دنیاست، در خود جای داده است.

این پایگاه نوشت: یهودیان سعی دارند که لاس وگاس دیگری در خاورمیانه به وجود آورند و ثروتهای نفتی کرکوک آنها را به طمع انداخته است.

پایگاه فوق در ادامه می افزاید: یکی از دلایلی که رژیم صهیونیستی به کرکوک توجه خاصی دارد موقعیت استراتژیک آن و نزدیکی اش به ترکیه، ایران و سوریه است.