به گزارش پرس تی وی به نقل از شینهوا، هونگ لی گفت که چین آماده است تا برای تداوم ایفای نقشی سازنده جهت راه حلی جامع، طولانی مدت و مناسب برای مسئله هستهای ایران، با تمام طرفین همکاری کند.

وی افزود: " شش کشور(امریکا، چین، فرانسه، انگلیس، روسیه و آلمان) برای ترتیبات و توافقات مربوطه با ایران در ارتباط هستند. "

علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران اعلام کرده است که دور بعدی مذاکرات بین ایران و گروه ۱ + ۵ سیزدهم آوریل برگزار می‌شود. وی همچنین گفت که در مورد مکان این مذاکرات به زودی تصمیم گرفته خواهد شد.

بر پایه این گزارش، ایران و گروه ۱ + ۵ تاکنون دوبار با یکدیگر مذاکره کرده‌اند که یک بار آن دسامبر ۲۰۱۲ در ژنو و دور دوم آن ژانویه ۲۰۱۱ در استانبول ترکیه برگزار شده است.

امریکا، رژیم اسرائیل و بعضی از متحدان آن‌ها تهران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه انرژی هسته‌ای این کشور متهم می‌کنند.

ایران ضمن رد این اتهامات، می‌گوید به عنوان یکی از امضا کنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی(ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی حق توسعه و دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته‌ای را دارد.

بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون چندین بار از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که حاکی از انحراف برنامه‌انرژی هسته‌ای این کشور به سوی تولید سلاح‌های اتمی باشد پیدا نکرده‌اند.