بحران قیمت بنزین به اتریش رسید

به گزارش افکار نیوز به نقل از پرس تي وي، افزايش شديد قيمت بنزين فقط به آمريکا محدود نيست و فشارهاي ناشي از آن به کشورهاي ديگر نيز سرايت کرده است. اين روند در کشورهاي اروپايي همچنان ادامه دارد و سبب شده است جيب مردم خالي شود. اين روند به گونه اي است که حتي شماري از اقتصادهاي قوي اروپايي نيز آثار منفي اين مساله را احساس مي کنند.

با وجود وضع اقتصادی نسبتا خوب اتریش، مردم این کشور نیز به تدریج تاثیر افزایش قیمت بنزین را در زندگی خود احساس می کنند. باآنکه قیمت بنزین در اتریش در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی، پایین است این سخن به معنای آن نیست که افزایش قیمت بنزین بر زندگی اتریشی ها تاثیری نداشته باشد.

به نظر مي رسد اين مشکلات براي اتريش شدت پيدا خواهد کرد زيرا دولت اتريش با کسري بودجه دو ميليارد و پانصد ميليون دلاري مواجه است. دولت اتريش بخش زيادي از بودجه مورد نيازش را از مالياتهايي تامين مي کند که از شرکتها و شهروندان اين کشور دريافت مي کند. اما با افزايش قيمت بنزين و درنتيجه افزايش هزينه هاي زندگي مردم اتريش، توان آنها براي پرداخت ماليات کاهش مي يابد که تاثير آن در بودجه دولت مشهود خواهد بود.