نفوذ لابی صهیونیسم درسیاستمداران آلمانی

به گزارش فارس به نقل از مرکز اطلاع رسانی The local، "زیگمار گابریل" رهبر حزب سوسیال دموکرات و یکی از اصلی ترین رقبای آنگلا مرکل در انتخابات سراسری آلمان که از منتقدان جدی شهرکسازی رژیم صهیونیستی محسوب می شود، قبلا در اظهاراتی از جنایات رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینیان انتقاد کرده و اظهار کرده بود: "فلسطینیان دارند در سرزمینی زندگی می کنند که قانونی ندارد. سرزمینی که تحت نظر رژیمی آپارتاید (اسرائیل) است و در آن انصاف و عدالتی وجود ندارد."

زیگمار گابریل یکبار نیز با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل دیدار کرده و به وی تاکید کرده بود که شهرکسازی ها منجر به از بین رفتن حمایت اروپاییان از تل آویو شده است.

در این دیدار رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان از نتانیاهو خواست تا سیاست شهرکسازی خود و گسترش ساخت و سازها را متوقف کند.

حمله شدید حزب مرکل به رهبر حزب سوسیال دموکرات

اظهارات رهبر حزب سوسیال دموکرات مبنی بر وجود رژیمی آپارتاید در سرزمینهای اشغالی منجر به خشم آنگلا مرکل و هم حزبی های وی شده است.

اعضای حزب دموکرات مسیحی(حزب متبوع مرکل) از زیگمار گابریل خواستند تا بابت زخم زبانی که به مقامات رژیم صهیونیستی زده است از آنها عذرخواهی کند!

حزب دموکرات مسیحی آلمان به گونه ای در این خصوص موضع گیری کرد که گویا رهبر حزب سوسیال دموکرات به تاریخ و سابقه آلمان توهین کرده است!

همچنین سخنگوی حزب دموکرات مسیحی آلمان نیز در مصاحبه با روزنامه Bild اظهارات گابریل در قبال رژیم نتانیاهو را غیر قابل قبول خواند و خواستار معذرت‌خواهی وی شد.

در نهایت رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان اعلام کرد که اظهارات وی در واکنش به سختی های موجود در فلسطین و رنجی که بر مردم فلسطین می رود بیان شد و وی قصد نداشته است رژیم صهیونیستی را با رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی(در دوران قبل از پیروزی ماندلا) مقایسه کند.

او از این بابت از مقامات رژیم صهیونیستی عذرخواهی کرده است.

مناسبات عمیق سیاستمداران آلمانی و تل آویو

مقامات آلمانی مناسبات گسترده ای با تل آویو دارند و لابی صهیونیسم در آلمان از نفوذ زیادی برخوردار است. بارها مشاهده شده است که در دوران صدارت اعظمی آنگلا مرکل وی خود را نسبت به حفظ رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدامات هر چند وقیحانه این رژیم متعهد دانسته است.

مرکل در دیدارهای متعدد خود با مقامات رژیم صهیونیستی از جمله نتانیاهو بارها عنوان کرده است که برلین از همه توان خود برای حمایت از تل آْویو استفاده خواهد کرد.

در جریان اظهارات اخیر رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان نیز شاهد بودیم که حزب مرکل به دفاع تمام قد از رژیم صهیونیستی پرداخت و در نهایت زیگمار گابریل ناچار شد جهت بقا در ساختار سیاسی آلمان از اظهارات خود عذرخواهی کند.

این در حالیست که این مقام ارشد حزب رقیب مرکل خود از نزدیک جنایات نتانیاهو علیه فلسطینیان را مشاهده کرده است.

واقعیت امر این است که سیاستمداران اروپایی زمانی که در مناسبات قدرت قرار می گیرند اساسا جرات انتقاد از تل آویو را ندارند و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی و حتی انتقاد ساده از آن را خط قرمز خود می دانند.

البته برخی سیاستمدارانی که هنوز به طور رسمی در قدرت حاکم قرار نگرفته یا دوران قدرت خود را سپری کرده اند در این خصوص از آزادی عمل نسبی بیشتری برخوردار هستند.

تکرار تجربه جیمی کارتر

قبلا جیمی کارتر رئیس جمهور اسبق ایالات متحده آمریکا نیز رژیم صهیونیستی را رژیمی آپارتاید خوانده بود که مردم را سرکوب می کند و کسی نیز جرات انتقاد از جنایات آن را ندارد.

کارتر تاکید کرده بود که در ایالات متحده نیز هیچ سیاستمداری حق انتقاد از رژیم صهیونیستی را ندارد و لابی صهیونیسم در ماورای معادلات سیاسی واشنگتن قرار دارد.

این اظهارات جیمی کارتر که اتفاقا در قابل یک کتاب منتشر شده بود منجر به خشم و عصبانیت لابی صهیونیسم شد.

پس از آن فشارهای زیادی بر کارتر در خصوص انتقاد از تل آویو وارد شد و رئیس جمهور اسبق آمریکا نیز ناچار شد تحت تاثیر افزایش شدید فشارهای روانی و سیاسی بخشی از اظهارات خود علیه صهیونیستها را پس بگیرد.

هم اکنون عینا چنین تجربه ای در آلمان تکرار شده است.

رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان نیز صرفا به جرم انتقاد از جنایات علنی و بارز رژیم صهیونیستی و آپارتاید خواندن رژیم اشغالگر قدس این چنین مورد هجمه گروههای سیاسی وابسته به لابی صهیونیسم مانند حزب دموکرات مسیحی آلمان قرار می گیرد.

واقعیت امر این است که هر یک از مقامات غربی که سخنی علیه رژیم صهیونیستی بر زبان براند ناچار است ژس از مدتی اظهارات خود را پس گرفته و از تل آویو عذرخواهی کند.

شاید این همان آزادی بیانی است که غرب همواره نسبت به داشتن آن به خود می بالد.