ضربه سوریه به قطر و عربستان

به گزارش افکارنیوز،شادي احمد دوشنبه در مصاحبه با العالم، افزود: اوضاع به سمت اجراي طرح فرستاده سازمان ملل پيش مي رود به طوري كه كوفي عنان گفته است كه تنها از طريق گفتگو مي توان مشكل سوريه را حل كرد و تهديد و اعمال فشار و زور در مورد اين كشور بي فايده است.

نویسنده و تحلیلگر سیاسی سوری خاطرنشان کرد که اتحادیه عرب، ترکیه، قطر و عربستان سعودی ابزارهایی برای اجرای طرح غربی صهیونیستی علیه سوریه هستند.

احمد تصریح کرد: غربی ها حتی با اتحادیه عرب در خصوص مسایل منطقه مشورت هم نمی کنند بلکه فقط در زمنیه ابزار مالی از آنها سود می برند.

وی درباره مخالفت رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه با ماندن نظام سوریه در نشست دیروز(یکشنبه ۱۳فروردین) گروه به اصطلاح دوستان سوریه در استانبول، گفت: این اظهارات آنچه را که اکنون در جامعه بین المللی به منظور سازش بزرگ در سوریه روی می دهد و درک طرفهای بسیاری به ویژه کشورهای بریکس که پیام قاطعی در دهلی نو برای حمایت از موضع سوریه ارسال کردند، منعکس می کند.

رهبران کشورهای عضو گروه " بریکس "، شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی حمایت خود را از ماموریت " کوفی عنان " نماینده ویژه سازمان ملل متحد در خصوص حل و فصل مناقشه در سوریه اعلام و بر مخالفت با دخالت خارجی در این کشور تاکید کردند.

در بیانیه رسمی که در نشست سران این گروه در دهلی‌نو مورد تایید قرار گرفت، تاکید شده است: ما بشدت نگران وضعیت کنونی در سوریه بوده و خواستار پایان یافتن سریع هر نوع خشونت و نقض حقوق بشر در این کشور هستیم.

نشست دو روزه سران کشورهای عضو گروه بریکس روز چهارشنبه(۹فروردین) در دهلی نو، پایتخت هند آغاز شد که در جریان آن مسائل مربوط به اقتصاد جهانی، تدابیر ضد بحران و همچنین مسائل مربوط به حل و فصل اوضاع پیرامون سوریه و ایران مورد بررسی قرار گرفت.