آماری ازافزایش تجاوزات جنسی در ارتش آمریکا

به گزارش برنا به نقل از واشنگتنتایمز، با وجود این که آمار تجاوزات جنسی به سربازان زن آمریکایی در ۶ سال اخیر به طور ناباورانهای افزایش یافته است، ارتش این کشور تعداد زنان را در خطوط مقدم جنگ افزایش داده و آنها را در ارتباط مستقیم با مردان قرار می دهد.

آمار نشان می‌دهد، جنایات جنسی خشن علیه سربازان زن آمریکایی تقریباً ۲ برابر شده و از ۶۶۵ مورد در سال ۲۰۰۶ به هزار و ۳۱۳ مورد در سال گذشته رسیده است.

بسیاری از قربانیان هنگام تغییر پست یعنی زمانی که سربازان در آسیب‌پذیرترین مرحله خدمت‌ هستند، مورد هتک حرمت قرار گرفتند.

سیاست‌های پیشین از حضور تعداد بالای سربازان زن در واحد‌های جنگی زمینی مانند پیاده‌نظام و زره‌پوش ممانعت می‌کرد.

دکترین جدید پنتاگون زنان بیشتری را در تیپ‌های جنگی و نزدیک به میدان جنگ و ینابراین در ارتباط مستقیم با مردان قرار می‌دهد.

«الن دونلی» یکی از محافظه‌کاران اجتماعی که ریاست «مرکز آمادگی نظامی» را بر عهده دارد، در این رابطه می‌گوید: افزایش تجاوزات جنسی در گردان‌های ارتش ایالات متحده بیان‌گر این واقعیت است که پنتاگون نباید زنان را به سمت خطوط حساس جنگی بکشاند.

وی ادامه داد: به جای اجرای سیاست‌های اشتباه که بیشتر بر اساس اسطوره‌ آمازون قرار دارد، مقامات پنتاگون باید به واقعیت‌ها توجه داشته باشند. ارقام خشونت جنسی علیه زنان در ارتش انعکاس‌دهنده تجربیات عینی و نه نظریه‌های اجتماعی در خصوص کمال انسان‌اند. "

شایان ذکر است، زنان ۱۴ درصد از ۵۷۰ هزار نیروی فعال در ارتش آمریکا را تشکیل میدهند.