دردسر جدید برای اوباما

به گزارش افکارنیوز، مهر به نقل از آسوشیتدپرس، حامی اصلی "باراک اوباما" متهم به فریب یک تاجر و جعل هویت یکی مقام بانک شده و بدین ترتیب رئیس جمهور آمریکا گرفتار"سردرد"ی جدید شده تا در فاصله باقی مانده تا انتخابات با سوالات جدیدی درباره حامیان خود مواجه شود.

این در حالی است که هنوز پرسش های بی پاسخی درباره دیگر حامیان مالی اوباما از جمله برادران کاردونا وجود دارد.

بر اساس این گزارش، " آباکه آسونگ با " و همسرش فقط در سال جاری میلادی مبلغ ۵۰ هزار دلار به کمیته انتخاباتی اوباما کمک کرده اند و این در حالی است که آسونگ با در دادگاه فلوریدا یک پرونده درحال رسیدگی دارد. این زن به همراه همسرش متهم هستند که مبلغ ۶۵۰ هزار دلار را برای ساختن خانه چند میلیارد دلاری خود در فلوریدا به سرقت برده اند.

از میان نامزدهای حاضر برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اوباما تنها فردی است که لیست حامیان مالی خود را منتشر کرده است. اما انتشاراین لیست اوباما را به دردسر انداخته زیرا در ماه گذشته وی مجبور شد تا مبلغ ۲۰۰ هزار دلار را به برادران " کاردونا "(کارلوس و آلبرتو) قاچاقچیان تحت تعقیب معروف حاضر در مکزیک، پس بدهد.

این در حالی است که " بن لابولت " سخنگوی انتخاباتی اوباما از دادن توضیحات در این رابطه خودداری کرد اما اعلام داشت که تا کنون بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار آمریکایی به کمیته انتخاباتی اوباما کمک کرده اند.

آسونگ با و همسرش " جی دبلیو دروسا " یک صندوق خیریه را اداره کرده و در امر تامین غذا و دیگر مایحتاج برای کودکان فقیر فعالیت دارند. بر روی صفحه فیس بوک آنها عکسی وجود دارد که متعلق به سال ۲۰۱۰ بوده و اوباما را در کنار این زوج نشان می دهد.