به گزارش افکارنیوز،مهدی توکلیان؛ مدیر موزه امام علی(ع) در گفتگو با مهر در مورد تابلوی دیده نشده سهراب سپهری که در این موزه برای بار اول به روی دیوار رفته است، گفت: این تابلوی ۱۰۰۲۶۰ سانتیمتری از سری کارهای این هنرمند فقید ایرانی است که از مجموعه مربعهای رنگی اوست.

وی افزود: این تابلو در سال ۱۳۵۰ خلق شده و بعد از خلق ان در هیچ نمایشگاهی به نمایش درنیامده است تا امروز که در موزه هنر امام علی(ع) به نمایش درامده است.

توکلیان ادامه داد: ما با هدف ترویج آیین‌های سرور و شادمانی ملی و دینی و همچنین در استقبال از بهار طبیعت، بخشی از گنجینه خود را به نمایش درآورده‌ایم که این تابلو نیز در این مجموعه است.

وی در پایان در مورد برخی شایعه‌ها در مورد قیمت‌گذاری برای این تابلو توضیح داد: ما گالری نیستیم که فروش داشته باشیم، این اثر متعلق به گنجینه ماست و به تبع ان فروشی نیز نیست.

در این نمایشگاه آثار هنرمندانی همچون: محمود جوادی‌پور، حسین زنده رودی، زنده‌یاد دکتر جواد حمیدی، پرویز کلانتری، علی اکبر صادقی، یعقوب عمامه پیچ، محمد ابراهیم جعفری، فریده لاشایی و… در طبقه فوقانی موزه به نمایش درآمده است و در طبقه میانی موزه نیز آثار خوشنویسی از اساتید معاصر ایران با موضوع نوروز و طبیعت، در گرایش‌های مختلف خوشنویسی و خط نقاشی ارایه شده است.

در طبقه همکف موزه نیز آثار نقاشی با موضوع آیین‌های سرور و شادمانی ملی - دینی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است. این نمایشگاه روز یکشنبه ۶ فروردین ماه ۱۳۹۱ آغاز شده و تا ۲۰ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.