به گزارش افکارنیوز ،"يوسف الحوري" دوشنبه در مصاحبه با العالم تصريح كرد: آل خليفه به اين نتيجه رسيده است كه انقلاب به اوج خود رسيده و ممكن نيست سركوب شود و انقلابيون از اهداف خود عقب نشيني كنند از اين رو كمر به قتل آنها بسته است.

فعال سیاسی بحرینی اظهار داشت: رژِیم یک بار با کشتار برنامه ریزی شده، بار دیگر با زیر گرفتن انقلابیون، گاهی با گازهای سمی و نیز با تفنگ ساچمه ای و هم اکنون با گلوله های جنگی در صدد انتقام گرفتن از انقلابیون است.

وی در خصوص امکان فرار مقامات بحرینی از مجازات جنایات جنگی با وجود شاهدان عینی گفت: کمیساریای بین المللی حقوق بشر دوهفته پیش از رژیم آل خلیفه خواست از تعدی های خود دست بردارد اما پس از آن شاهد افزایش سرکوب رژیم، ضعف و همدستی شورای امنیت و اتحادیه عرب هستیم که مساله بحرین را در دستور کار اجلاس بغداد قرار نداد.

الحوری خاطرنشان کرد: تا زمانی که محافل بین المللی و عربی و نهادهای حقوقی مانند کمیته حقیقت یاب شریف بسیونی، جنایت های رژیم بحرین را توجیه می کنند، رژیم نیز به کار خود ادامه می دهد.

وی افزود: چرا نباید همانند سوریه، کشورهایی به عنوان دوستان بحرین تشکیل شود و چرا وزیر خارجه عربستان خواهان مسلح شدن مخالفان سوریه است اما برای تامین حمایت بین المللی از مردم بحرین اقدامی نمی کند؟

الحوری به تایید اظهارات مخالفان رژیم آل خلیفه پرداخت، مبنی بر این که سفارت امریکا پس از ملاقات معاون سفیر این کشور با نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه در منامه به آنها چراغ سبز نشان داده است تا به کشتار مردم ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: در تایید این مساله شکی نیست و همکاری تبلیغاتی امریکا با رژیم آل خلیفه نیز کاملا گویای این امر است.

الحوری افزود: باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا به رسانه ها اعلام کرده است که حوادثبحرین را پوشش ندهند و با عربستان سعودی به توافق رسیده است تا مانع شوند مساله بحرین در شورای امنیت مطرح شود.

وی گفت: این اقدامات آمریکا در حالی است که حقوقدانان در تلاش هستند تا اسناد و مدارک جنایات آل خلیفه را در دادگاه های بین المللی مطرح کنند.