دردسر " العالم " برای اظهارات مفتی سعودی

به گزارش افکار نیوز به نقل از فارس، پس از انتشار اظهارات توهین آمیز "محمد العریفی" مفتی سعودی مبنی بر اینکه پیامبر اسلام قبل از تحریم شراب هنگامی که به او شراب هدیه می دادند آنرا می فروخت و یا هدیه می کرد .. و اینکه شراب نجس نیست؛ روزنامه ها و رسانه های سعودی وابسته به جریان وهابیت، برای سرپوش گذاشتن بر این رسوایی، به دفاع از او پرداختند.

روزنامه سعودی " جازان " مدعی شد: " حمله رسانه ای علیه العریفی نخستین بار از طریق شبکه " العالم " ایران صورت گرفت، این شبکه به بررسی و انتشار اظهارات العریفی پرداخت، به صورتی که قسمتهایی از اظهارات او در یک ویدیو به مدت دو دقیقه پخش شد ".

روزنامه " المباشر " نیز برای توجیه رسوایی به بار آمده، پس از انتشار ویدیوی اظهارات العریفی از شبکه العالم، نوشت: " فعالان در شبکه های اجتماعی اینترنتی حملاتی را علیه شیخ محمد العریفی برای محاکمه او به راه انداخته اند، زیرا او شراب را نجس نمی داند ".

این روزنامه با تحریف اظهارات العریفی، برای توجیه این مفتی وهابی نوشت: " العریفی در برنامه اش در یکی از شبکه های ماهواره ای گفته بود: شراب حرام است ولی نجس نیست، و نجاست شراب معنوی است چرا که قرآن مشرکان را نجس خوانده و البته معنی نجاست کفار در قرآن معنوی است.. العریفی تأکید کرده بود، برخی به پیامبر اسلام(ص) شراب هدیه می دادند و پیامبر نیز پس از آنکه به هدیه دهنده می گفت که شراب در اسلام حرام است، و خواستار ریختن آن روی زمین شده بود ".

این درحالی است که در ویدیوی منتشر شده از العریفی، این مفتی وهابی به صراحت گفته بود: " قبل از تحریم شراب پیامبر هنگامی که به او شراب هدیه می دادند، آن را می فروخت و یا هدیه می داد.. وی همچنین مدعی شده بود پس از تحریم شراب، مردم آن را در کوچه ریختند، و مردم هنگام راه رفتن در کوچه ها به شراب آلوده می شدند، ولی با همین لباس آلوده به شراب به مسجد رفته و نماز می خواندند؛ این امر بیانگر آن است که شراب نجس نیست "!.

پایگاه اینترنتی المواطن نت نیز برای توجیه اظهارات العریفی، نوشت: " العالم در پوشش این خبر به این مسأله تأکید کرد که اظهارات العریفی توهین به مقام پیامبر اسلام(ص) است؛ این درحالی است که العریفی و حامیانش تأکید دارند که اظهارات منتشر شده از او کامل نیست؛ و متهم کردن او به توهین به پیامبر تحریف واقعیت و افترا به العریفی است ".

المواطن نت خاطرنشان کرد: " حامیان العریفی تأکید دارند که این حمله علیه او از طریق شبکه العالم، تسویه حسابهای شخصی از سوی طرفی خاص است، که اهداف خاصی از آن دنبال می شود ".

یک روز پس از انتشار این ویدیو و رسوایی مفتی سعودی، آیت الله " سید محمد باقر المهری " نماینده مراجع شیعه در کویت در واکنش به اظهارات توهین آمیز " العریفی " گفت: اظهارات العریفی توهین آشکار به پیامبر(ص)، و دروغ بستن به ایشان است.

آیت الله المهری خاطرنشان کرد: به دلیل اثبات حرام بودن شراب و نام بردن از آن در قرآن به عنوان ناپاکی، همه فقها شراب را مانند بول و خون، نجس می دانند. امامان چهار مذهب شراب را نجس دانسته اند، و آیه ۹۰ سوره مائده نیز بیانگر نجاست شراب است.

وی تأکید کرد: العریفی باید به دلیل توهین و دروغ بستن به پیامبر (ص) به درگاه خداوند توبه کرده، و از همه مسلمانان عذرخواهی کند.