به گزارش افکار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خودروسازی، به جرات میتوان ادعا کرد که خودرو BMW i۸ با سیستم سوخت ترکیبی بهترین و پیشرفتهترین محصول این شرکت باواریایی تاکنون بوده است.

با ترکیب موتور ۱۷۰ اسب بخار الکتریکی برای چرخ‌های جلو و موتور ۱٫۵ لیتری ۳ سیلندر با قدرت ۲۳۳ اسب بخار و نیروی گشتاور ۲۹۵ پوند برای چرخ‌های عقب به طور یقین این خودرو وارد حیطه خودروهای سوپر اسپرت می‌شود.

با این حال به لطف فیبر کربنی بسیار سبک در ساختار بدنه و شاسی‌های آلومنیومی‌این شرکت موفق به نگه داشتن وزن خودرو در زیر ۳۱۹۷ پوند شده که به اندازه کافی خوب است تا یک عملکرد قابل احترام مانند رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در زیر ۴٫۹ ثانیه را برای این شاهکار رقم بزند.

گفتنی است که این خودرو دارای سیستم رانندگی منحصر به فرد در تمام چرخها است بطوریکه می‌تواند خودرو را با قدرت به جلو یا عقب در یک لحظه بکشاند و البته جالب است بدانید این خودرو در حالت کامل الکتریکی صفر قادر به پیمودن ۲۰ مایل خواهد بود.

با این حال غول باواریایی قصد ندارد تا روند توسعه خودرو i۸ ترکیبی خود را متوقف کند و برای همین به سوی مدلهای اسپرت آمده و با ارائه مدل مفهومیBMW i۸ Spyder قصد دارد تا اولین خودرو اسپرت بدون سقف کروکی با سوخت ترکیبی باشد که به مرحله تولید رسیده است.