به گزارش افکارنیوز به نقل از کیهان، هفته نامه فرانسوي لوپوئن در تحليلي كه به گزارش روزنامه نيويورك تايمز نيز مستند شده، نوشت: آمريكا از بر افروخته شدن آتش تازه در خاورميانه هراسان است. يك شبيه سازي بروز چنين اتفاق احتمالي، موضع مخالفان حمله به ايران در وزارت دفاع آمريكا و كاخ سفيد و در راس آن ها اوباما را مورد تاييد قرار داده است. اين شبيه سازي حكايت از آن دارد كه در صورت وقوع درگيري، واشنگتن خواسته يا ناخواسته به جنگي مهلك كشيده خواهد شد.

لوپوئن به نقل از نیویورک تایمز نوشت: در این شبیه سازی یک ناو آمریکایی بر اثر اصابت به یک اژدر یا مین دریایی ایران در خلیج فارس منهدم می شود.

لوپوئن افزود: این تمرین بار دیگر بیم و نگرانی مقامات واشنگتن در مورد اینکه در صورت مداخله نظامی اسرائیل تمام منطقه به آتش کشیده خواهد شد و پیامدها و خسارات مادی و انسانی برای کشورهای غربی بویژه آمریکا خواهد داشت را برانگیخته است.

اگر سازمان دهندگان این شبیه سازی اطمینان می دهند هدف از این کار به هیچوجه تدارک حمله احتمالی به ایران نیست و تنها سناریوی ممکن نیز فرضیه ابراز شده نمی باشد اما نتیجه گیری ها موقعیت منتقدان جنگ در پنتاگون و کاخ سفید بویژه شخص اوباما را تقویت می کند.

يادآور مي شود براساس نظرسنجي چندي پيش شبكه سي بي اس، ۶۹درصد مردم آمريكا معتقدند اين كشور نبايد وارد جنگ افغانستان مي شد و اين در حالي است كه ۴ ماه پيش، ۵۳ درصد آمريكايي ها با جنگ افغانستان مخالف بودند. همچنين ۶۸ درصد آمريكايي ها معقتدند جنگ در افغانستان به سمت بدتر شدن با خيلي بدتر شدن پيش مي رود.