افکار نیوز:دانشآموزان فقیر انگلیسی مجبور به درس خواندن در مدارس ضعیف و سطح پایین میشوند و همین امر موجب میشود تا آنها یک سال از دیگر دانشآموزان عقب بمانند.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه گاردین، «استفان توییگ» وزیر آموزش سایه انگلیس قرار است امروز در کنفرانس «انجمن اساتید و معلمین» انگلیس، در این رابطه صحبت کند. وی قرار است در صحبت‌های خود عنوان کند که، دانش‌آموزان فقیری که در مدارس ضعیف‌تر در حال تحصیل هستند با مشکلات مضاعفی درگیر هستند که موجب می‌شود آن‌ها یک سال از دیگر دانش‌آموزان عقب‌تر باشند. وی بر این عقیده است که دولت ائتلافی این کشور با تمرکز بر راه‌اندازی مدارس رایگان در مناطق مرفه‌تر این کشور، کار چندانی برای حل این " رسوایی ملی " انجام نداده است.

مطالعات انجام شده توسط «انجمن سلطنتی هنر» در انگلیس نشان‌دهنده آن است که دانش‌آموزان فقیر انگیلسی مجبورند در مدارسی درس بخوانند که کمترین موفقیت‌ها را در سابقه خود دارند، در حالی که دانش‌آموزان مرفه‌تر در مدارس بهتری درس می‌خوانند و همین امر باعثشده تا این دانش‌آموزان با مشکلات مضاعفی روبرو باشند.

مطالعات مستقلی که توسط مرکز «ساتون تراست» انجام گرفته، نشان می‌دهد که اگر دانش‌آموزان فقیر توسط معلمین ضعیف‌تر آموزش ببینند، به شش ماه زمان بیشتر برای یادگیری نیازمندند.

توییگ در اینباره خواهد گفت: "به عبارت دیگر، فقیر بودن و تحصیل کردن در یک کلاس فقیر، مساوی است با یکسال عقب افتادگی تحصیلی. این یک رسوایی ملی است."