ادلب بخشی از خاک سوریه است

کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه در نشست فراکسیون پارلمانی این حزب با محکوم کردن دخالت‌های رجب طیب اردوغان ، رئیس‌جمهور این کشور در امور سوریه اعلام کرد وی بازیچه دست قدرت‌های امپریالیسم شده است.

اخبار بین الملل - رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه گفت: «ادلب بخشی از خاک سوریه است و اردوغان بازیچه دست قدرت‌های امپریالیسم شده است. بنابراین وقتی او دائما به ملت ترکیه دروغ می‌گوید نمی‌تواند به وطن خود خدمت کند.»

کمال قلیچدار اوغلو افزود: «وقتی اردوغان در راستای برنامه و زیاده خواهی‌های مخصوص خود ارتش ترکیه را به سوریه فرستاده دیگر برایش تعداد کشته‌های از میان سربازان ترکیه‌ای در خاک سوریه اهمیتی ندارد.»

رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه خطاب به اردوغا گفت: «در آغاز بحران سوریه چه کسی به تو گفت در سوریه دخالت کن؟ چرا گروه موسوم به ارتش آزاد را با همکاری آمریکا در سوریه تشکیل دادی در حالی که آن‌ها جمعی مزدور هستند که علیه وطن خود جنگدیدند و می‌جنگند و تو می‌دانی که جنگ در سوریه مستقیما خطر خیلی بزرگی برای ترکیه است؟»

رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه افزود: «اردوغان طی سال‌های اخیر ثابت کرد که هیچ چیز از سیاست خارجی بلد نیست و از واقعیت‌های سوریه، جهان عرب و خاورمیانه آگاه نیست.»