به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، پایگاه نهرین نت با اشاره به مخالفت دوحه با تحویل طارق الهاشمی معاون رئیس جمهوری تحت تعقیب عراق به بغداد آورده است: همانطور که انتظار می رفت قطر به طور رسمی با درخواست تحویل الهاشمی متهم به دخالت در اقدامات تروریستی مخالفت کرد.

این پایگاه می افزاید: منابع آگاه در کشورهای حوزه خلیج فارس بر این باورند که دعوت قطر از الهاشمی برای حضور در دوحه تنها با هدف ایجاد جنجال رسانه ای و سیاسی نبوده است، بلکه سرآغاز طرح سیاسی، رسانه ای و امنیتی ضد روند سیاسی عراق و سرنگونی آن است.

پایگاه مذکور بیان کرد: قطری ها به دنبال این هستند که طرحهای خود را با یک استان سنی نشین آغاز کنند سپس دامنه تمرد علیه دولت عراق را به استانهای دیگر بکشانند.

این پایگاه می افزاید: دولت قطر از طریق دستگاه اطلاعاتی خود که افسران موساد آن را اداره می کنند به دنبال کپی تجربه طرح ضد سوری آمریکا و کشورهای حوزه خلیج فارس با مشارکت ترکیه، درعراق هستند.

پایگاه مذکور به نقل از منابع فوق نوشت: قطر و عربستان به دنبال استفاده از طارق الهاشمی برای اجرای طرح امنیتی، سیاسی و رسانه ای خطرناک یعنی بی ثباتی درعراق و دامن زدن به مشکلات فرقه ای مشابه آنچه گروههای وهابی در سوریه انجام می دهند است.

شایان ذکر است که طارق الهاشمی معاون رئیس جمهوری عراق که به اتهامات دخالت در اقدامات تروریستی در عراق تحت تعقیب است پس از اینکه مدتی در اقلیم کردستان به سر برد رهسپار دوحه شد. به دنبال آن عراق از قطر خواست که وی را به بغداد تحویل دهد اما دوحه به این درخواست عراق اعتنایی نکرد.