نارضایتی بومیان جزیره گوام از حضور ناو آمریکایی روزولت و شیوع کرونا

پهلو گرفتن ناو هواپیمابر روزولت در جزیره گوام و شیوع ویروس کرونا در میان اهالی این جزیره، باعث ناراحتی و عصبانیت بومیان جزیره گوام شده است.

اخبار بین الملل-در مدت زمان اقامت بیش از یک هفته‌ای ناو روزولت در جزیره گوام، از ۴ هزار و ۸۶۵ پرسنل این ناو تست ویروس کرونا گرفته است. از میان افراد تست شده، تاکنون بیش از ۵۸۰ نفر از پرسنل به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. افرادی که از آن‌ها تست گرفته شده، به داخل جزیره منتقل شده و در هتل اقامت دارند. ورود این افراد به داخل جزیره موجب شیوع کرونا در میان اهالی جزیره شده است.

هوپ کریستوبال یکی از ساکنان جزیره گوام که از حضور نظامیان آمریکایی در این جزیره ناراضی است، در این‌باره می‌گوید که حضور نظامیان آمریکایی در جزیره همچون یک سیلی‌ای است که به صورت‌های اهالی جزیره نواخته می‌شود. کریستوبال این را هم گفته که  مقامات به وعده‌های خود در این‌باره عمل نمی‌کنند.

گفتنی است، تاکنون ۱۳۳ نفر از اهالی جزیره به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۵ مبتلا به این ویروس نیز جان خود را از دست داده‌اند.

پس از مثبت شدن تست کرونای یکی از پرسنل ناو هواپیمابر روزولت، برت کروزیر فرمانده این ناو از عدم توقف ماموریت این ناو ابراز نارضایتی کرده بود. پس از آن نیروی دریایی آمریکا طی حکمی فورا دستور برکناری او از فرماندهی را صادر کرد. تست همین فرمانده برکنار شده هم پس از چندی مثبت از آب درآمد و او به کرونا مبتلا شد.