توقف تجاوز در اولویت مردم یمن است

محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن امروز در سخنانی گفت توقف تجاوزگری دشمن و اتخاذ تدابیر بشردوستانه و اقتصادی، در اولویت مردم این کشور بوده و به نوعی دروازه صلح محسوب می‌شود.

اخبار بین الملل- وی همچنین با انتشار توییتی، از بررسی پاسخ فرستاده سازمان ملل در خصوص راه حل همه جانبه خبر داد. محمد علی الحوثی گفت: پاسخ فرستاده سازمان ملل در خصوص سند راه حل همه جانبه به دستمان رسید و اکنون در حال بررسی آن هستیم.

وی در ادامه نوشت: تأکید می‌کنیم توقف تجاوزگری، اتخاذ تدابیر بشردوستانه و اقتصادی اولویت ملت بوده و دروازه واقعی صلح محسوب می‌شود. آنچه ما در سند راه حل همه جانبه ارائه دادیم، دارای هیچ شرط خاصی نبوده و تنها بیانگر امید ملت به صلحی عادلانه است.

گروه انصارالله یمن در تاریخ ۸ آوریل اعلام کرد یک چشم انداز ملی و همه جانبه را به سازمان ملل ارائه داده که در آن بر توقف همه جانبه جنگ در سرزمین‌های یمن تأکید دارد.

انصارالله گفته بود: ما به فرستاده سازمان ملل چشم انداز خود را برای توقف نهایی (جنگ) ارائه دادیم. ما امروز به آن‌ها توضیح داده و اعلام کردیم این کار مبتنی بر راه حل‌های تکمیلی است؛ چرا که راه حل‌های جزئی، شهروندان و ملت را در اولویت خود قرار نمی‌دهد و چشم انداز اقتصادی و استقلال و حاکمیت کشور را تأمین نخواهد کرد. به همین خاطر، نمی‌توان آن را مورد پذیرش قرار داد.

انصارالله همچنین اعلام کرده بود: هر راه حلی پس از آنکه بر سر آن توافق شد، باید به همه پرسی مردم گذاشته شود.