افزایش آمار جان باختگان کرونا در چین

چین در آمار تلفات ویروس کرونا در شهر ووهان-کانون اولیه شیوع کرونا در جهان-تجدیدنظر و شمار جان باختگان این ویروس را طی یک روز گذشته حدود ۱۲۹۰ تن اعلام کرده است.

اخبار بین الملل - شمار قربانیان این ویروس در سراسر چین تقریبا ۴۰ درصد افزایش یافته و به ۴ هزار و ۶۳۶ تن رسیده است که بیشتر قربانیان از استان هوبئی هستند که شهر ووهان در آن قرار دارد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این افزایش، شامل افرادی است که به پزشک مراجعه نکرده و در مراکز درمانی بستری نشده بودند و در خانه فوت شدند و به همین دلیل امکان ثبت نوع مرگ آن‌ها وجود نداشته است.

با این وجود، بلومبرگ در گزارش خود مدعی شده است گزارش دهی کارکنان مراکز پزشکی و موسسات درمانی ناقص و دیرهنگام بوده است. این در حالی است که همه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کرونا در چین به شبکه مرکزی آمار جان باختگان کرونا متصل هستند و اطلاعات در این زمینه به موقع ثبت شده است.

بلومبرگ با اشاره به اینکه چند روز قبل نیز تجدیدنظر مشابهی در مورد شمار جان باختگان شهر نیویورک رخ داده، نوشت: مقامات آمریکایی اعلام کردند بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ نفر پیش از آزمایش کرونا به دلیل این ویروس در خانه جان باختند.

چین اتهامات مبنی بر این که شمار جان باختگان ویروس کرونا را به عمد گزارش نکرده، رد و اعلام کرده است که اطلاعاتی که منتشر کرده کاملا شفاف است.