به گزارش افکار نیوز به نقل از پرس تی وی،براساس مقالهاي که لس آنجلس تايمز منتشر کرده است، بيش از ۱۱۰ هزار نفر از نيروهاي فعال در ارتش امريکا در سال ۲۰۱۱ ميلادي با داروهاي ضد افسردگي و روان پريشي و آرامبخش، مخدر و داروهاي ضد اضطراب و تشويش، تحت درمان قرار داشتهاند.

بارت بیلینگ، از روان‌شناسان سابق ارتش امریکا می‌گوید: " ما هرگز این تعداد نیرو را تحت مداوا قرار نداده‌ایم و من فکر نمی‌کنم که افزایش درروند خودکشی و قتلی که ما امروز در ارتش با آن روبرو هستیم، تصادفی باشد. "

سال گذشته میلادی، پاتریک برک خلبان ارتش امریکا که درحین پرواز با بمب افکن B - ۱ هرچهار ساعت یکبار قرص دکسدرین استفاده کرده بود، پس از فرود یکی از دوستان‌اش را مورد ضرب و جرح قرار داد و خودرو سرقت شده‌ای را به گارد ریل کوبید.

برک به سرقت اتوموبیل، مستی درحین رانندگی و دو فقره اتهام حمله متهم شد. این درحالی بود که چهار نفر از روان‌پزشکان ارتش به این نتیجه رسیدند که این ستوان جوان به هذیان ناشی از استفاده همزمان از چند دارو مبتلا بوده است. هذیان گویی به دلیل استفاده از الکل، بی‌خوابی و مصرف ۴۰ میلی گرم دکسدرین ایجاد می‌شود.




مقام‌های ارتش امریکا مدعی هستند که میزان داروی استفاده شده در ارتش با آن میزان که غیرنظامیان استفاده می‌کنند، برابر است.

اين درحالي است که روانپزشکان و وکلا که استفاده زياد از داروهاي روانگردان را عامل ناهنجاريهاي رفتاري و مشکلات سلامتي موکلان و بيماراناشان ميدانند، بروز چنين ناهنجاريهایی را به شرايط سخت تحمیل شده به سربازان در جنگهای تحت رهبري امريکا نسبت ميدهند.