افزایش اختلافات حزبی میان آمریکایی‌ها

جرج دبلیو بوش، رئیس جمهور پیشین آمریکا شب گذشته با انتشار ویدئویی در حساب توئیتری خود ضمن همدردی با افرادی که به دلیل شیوع ویروس کرونا عزیزان خود را از دست داده و یا دچار مشکلات مالی شده اند، از آمریکایی‌ها خواست تا اختلافات حزبی را کنار بگذارند و به جای تظاهرات در خیابان‌ها به توصیه‌های پزشکی برای کاهش زنجیره شیوع ویروس کرونا توجه کنند.

اخبار بین الملل-با شدت گرفتن اختلافات در میان آمریکایی‌ها پس از شیوع کرونا ، بوش که به ندرت درباره وقایع جاری صحبت و اظهارنظر می‌کند در این ویدئوی سه دقیقه‌ای با لحنی وحدت طلبانه سعی داشته برای نخستین بار پس از حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱، حس همبستگی ملی در میان آمریکایی‌ها را برانگیزد.

او در بخشی از این ویدئو گفته است: «به یاد بیاوریم که اختلافات ما در مواجهه با این تهدید مشترک بسیار ناچیز است. در تجزیه و تحلیل نهایی، ما مبارز‌های حزبی نیستیم.»

پیش از این بیل کلینتون نیز با انتشار ویدئویی در حساب کاربری خود مردم آمریکا را به همبستگی دعوت کرده بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تاکنون هیچ درخواستی از رؤسای پیشین آمریکا برای دعوت از مردم به همبستگی در دوران شیوع بیماری نکرده است. برعکس، او در اختلاف نظر با فرمانداران ایالات آمریکا، خواستار بازگشایی مشاغل به رغم شیوع بیماری شده است. این اقدام ترامپ باعث شد برخی از هوادار او در ایالت‌های مختلف دست به تظاهرات بزنند. در پی بروز چنین رویدادهایی، قانونگذاران آمریکایی هشدار دادند در صورت ادامه این روند، خطر وقوع جنگ داخلی دیگری در آمریکا وجود دارد.