طرح‌های تروریستی  آمریکایی-سعودی در عراق

سخنگوی سیاسی گروه مقاومت «حزب الله عراق» وابسته به الحشد الشعبی گفت که تحرکات تازه گروه تروریستی داعش در استان‌های مختلف شمالی، غربی و شرق عراق مرتبط با طرح‌های «آمریکایی و سعودی‌ها» است.

اخبار بین الملل-«محمد محی» افزود که آمریکایی‌ها و سعودی‌ها برای تحمیل یک واقعیت سیاسی دلخواه بر عراق، عوامل تروریستی داعش را اخیراً به تحرک وا داشته‌اند.

وی خاطر نشان کرد: نباید انتظار داشت تحرکات اخیر داعش، ذاتی و خودسرانه باشد؛ بلکه سازمان های اطلاعاتی بین‌المللی و منطقه‌ای پشت آنها قرار دارند و کمک‌های مختلف پشتیبانی، اطلاعاتی و تسلیحاتی را برای آنها فراهم می‌کنند.

این مقام کتائب حزب الله عراق افزود که آمریکا برای تحمیل واقعیت سیاسی دلخواه خود و همچنین امکان بقای طولانی مدت نیروهایش در خاک عراق در تحریک هسته های خفته داعش در این برهه خاص نقش دارد.

سخنگوی کتائب حزب الله عراق نقش سعودی ها را با هدف اخراج نیروهای الحشد الشعبی از مناطق غربی، شمالی و شرق عراق و بستن پایگاه هایشان در این مناطق و همچنین تحریک دوباره میادین اعتراضی با هدف برهم زدن اوضاع عمومی عنوان کرد.

محمد محی تأکید کرد که تحریک قدرت های خارجی مانند آمریکا و سعودی ها و مشارکت برخی عوامل داخلی در این امر که منجر به حملات اخیر داعش در عراق شده، کاملاً واضح و روشن است.

وی اظهار کرد که تمامی این نمایشنامه با هدف بازتولید گروه تروریستی داعش در عراق صورت می گیرد.

محی، نقش سعودی ها را در بازتولید داعش «پلید و بزرگ» خوانده و افزود که تحرکات داعش بی ارتباط با تحرکات اخیر باندهای تخریب مرتبط با میادین اعتراضی در عراق موسوم به باندهای «جوکر» نیست که همزمان با داعش، در برخی شهرهای عراق تحرکات تخریبی آنها آغاز شده است.

وی تأکید کرد که آمریکا می خواهد با تحمیل یک واقعیت سیاسی جدید بر عراق، این کشور را کاملاً در قبضه خود بگیرد و بر همین اساس در صدد خارج کردن الحشد الشعبی از میدان است.

سخنگوی کتائب حزب الله یادآور شد که داعش در طول ماه های اخیر، تحرکاتی در مناطق مختلف عراق داشته اما احساس می شود همه این تحرکات، برای فریب افکار عمومی از یک حمله بزرگتر است.

وی ادامه داد که گروه تروریستی داعش برای تحرکات خود در داخل عراق نیازمند بسترهای اجتماعی است و متأسفانه این بسترها هنوز در برخی مناطق برای این گروه فراهم است.

این مقام گروه مقاومت اسلامی عراق تأکید کرد که اگر داعش بر مناطق «بلد» و «مکیشیفه» در استان صلاح الدین سیطره پیدا می کرد، عراق دوباره به خان اول امنیتی (شبیه تابستان ۲۰۱۴) برمی‌گشت.

وی تأکید کرد که داعش به دلیل وجود نیروهای الحشد الشعبی و امنیتی عراق دیگر توانای تصرف و سیطره بر مناطق جغرافیایی را ندارد اما تلاش می کند به نیروهای مسلح عراقی هر از چندی ضرباتی بزند.

محی اضافه کرد که الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی عراق در طول ماه های اخیر در استان های مختلف دیاله، صلاح الدین، کرکوک، نینوا و الانبار برای تعقیب و سرکوب هسته های خفته داعش دست به رشته عملیات مختلف امنیتی زده اند.

وی ادامه داد که داعش اخیراً از همین مناطق به یکباره دست به حمله چندجانبه زده که انتظار می رود هدف این حملات برای پوشش گذاشتن بر حمله ای بزرگتر باشد.

این مقام کتائب حزب الله عراق گفت که بی شک اراده ای بین المللی و منطقه ای در پس این تحرکات داعش وجود دارد که این اراده های بین المللی و منطقه ای در وجود آمریکا و عربستان سعودی تجلی یافته است.

به گفته وی، آمریکا مدت‌هاست که در پایگاه نظامی خود در «التنف» سوریه و دیگر پایگاه ها، سرگرم آموزش نظامی و مسلح کردن برخی گروه های مسلح مشکوک است.

وی خاطر نشان کرد: نفوذ این گروه های مسلح مشکوک اخیراً همزمان با تحرکات داعش به داخل خاک عراق آغاز شده است.

محی تأکید کرد که پاره ای اظهار نظرهای مقامات آمریکایی مبنی بر ظهور مجدد داعش برای بسترسازی و توجیه تحرکات تازه این گروه تروریستی است.

گروه تروریستی داعش در دو روز اخیر، سه حمله تروریستی در مناطق شمال، شرق و غرب بغداد انجام داده که هوشیاری بموقع نیروهای الحشد الشعبی و امنیتی عراق، همه این حملات را تاکنون ناکام گذاشته است.