الزهار: توافقنامه دوحه مُرد

به گزارش افکار نیوز به نقل از فارس، "محمود الزهار" در مصاحبه با پایگاه "عربی پرس" گفت که رژیم صهیونیستی میداند که تغییرات سیاسی فعلی در منطقه به نفع این رژیم نیست.

وی افزود: روابط بین رژیم صهیونیستی و آمریکا به دلیل اتهام‌های مکرر نخست‌وزیر این رژیم علیه رئیس جمهور آمریکا و نیز به دلیل خسارت‌های مالی که آمریکا به نفع این رژیم در جنگ‌های منطقه متحمل شده است، در بدترین وضعیت قرار دارد و بنابراین تهدیدات تل‌آویو برای حمله به غزه تنها برای اطمینان دادن به شهرک‌نشینان است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که در صورت حمله جدید رژیم صهیونیستی به نوار غزه پاسخ گروه‌های فلسطینی چگونه خواهد بود؟ اظهار داشت: ما از خود دفاع خواهیم کرد.

الزهار در بخش دیگری از اظهاراتش درباره توافقنامه دوحه که چند ماه پیش به امضای " محمود عباس " رئیس تشکیلات خودگردان و " خالد مشعل " رئیس دفتر سیاسی حماس رسید، تاکید کرد که توافقنامه دوحه مرد و داستانی بود که به پایان رسید و زمان آن گذشت.

وی افزود که ملت فلسطین میداند که چه کسی آشتی ملی را به بنبست کشانده است؛ آیا میتوان در کرانه باختری انتخابات برگزار کرد در حالی که اعضای حماس در بازداشت هستند؟ آیا میتوان در قدس انتخابات برگزار کرد در حالی که اسرائیل مخالف آن است؟ به همین دلیل ما از عباس درخواست کرده بودیم که زمینه برگزاری انتخابات را مهیا کند.