به گزارش افکار نیوز به نقل از فارس، "سرگئی لاوروف" و "ولید معلم" وزیران امور خارجه روسیه و سوریه امروز در مسکو با یکدیگر دیدار کرده و پیرامون روند اجرای طرح شش مادهای "کوفی عنان" نماینده ویژه این سازمان و اتحادیه عرب در حل و فصل مناقشه سوریه در خصوص حل و فصل مناقشه در سوریه از سوی مقامات دمشق گفتوگو خواهند کرد.

دقیقا امروز، ۱۰ آوریل(۲۲ فروردین) زمان تعیین شده برای اجرای این طرح از سوی دولت سوریه، از جمله خارج کردن نیروهای نظامی و تجهیزات سنگین از شهرها و نقاط مسکونی به اتمام می‌رسد. از این به بعد ۴۸ ساعت(تا ۱۲ آوریل) فرصت است تا هم دولت و هم مخالفان در سوریه خشونت را پایان داده و آتش بس را رعایت کنند.

مقامات وزارت خارجه روسیه تاکید کردند که این کشور به خط مشی اصولی خویش برای توقف هرچه سریعتر خشونت‌ها و حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه کنونی در سوریه بدون دخالت از خارج ادامه می‌دهد و به سفر وزیر خارجه سوریه به مسکو به چشم فرصت مناسبی برای کمک به این مسئله نگاه می‌کند.

"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه نیز پیش از این اعلام کرده که مقامات مسکو از همان ابتدا از طرح صلح کوفی عنان حمایت کرده و از هیچ تلاشی برای کمک به حل و فصل مناقشه داخلی در سوریه کوتاهی نخواهد کرد.