به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، پایگاه النخیل در مطلبی با اشاره به ظهور عزت الدوری و خرسندی رسانه های سعودی از تمجید الدوری از ملک عبدالله آورده است: به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این نوار تصویری در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس که به احتمال زیاد عربستان است تهیه شده است.

این پایگاه نوشت: برخی منابع معتقدند که عزت الدوری از سالها قبل در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس به سر می برد و با رهبران عشایر عراق نیز در ارتباط است. به گفته این منابع اولین ظهور الدوری پس از ۹ سال با هدف فشار بر دولت نوری المالکی درعراق است.

پایگاه مذکور بیان کرد: این در حالی است که روزنامه های عراقی ضمن ابوالثلج(بابا برفی) خواندن عزت الدوری گزارش دادند که وی از قبر خود در عربستان برخاسته و با طارق الهاشمی معاون تحت تعقیب رئیس جمهوری عراق همپیمان شده است.

این پایگاه نوشت: ظهور عزت الدوری در این شرایط دلایل چندی می تواند داشته باشد که مهمترین آن عبارتند؛ الدوری در عربستان مخفی است و آل سعود از مدتها قبل به وی پناه داده اند به ویژه که اخیرا بندر بن سلطان سفیر سابق عربستان در واشنگتن با وی در مرز یمن دیدار و وی را به ریاض دعوت کرده است.

وی با آل سعود برای اقدامات تروریستی در عراق هماهنگی کامل دارد و برخی اطلاعات حاکی است که الهاشمی با وی در یکی از مراکز پرورش تروریستها ملاقات داشته است.

بر اساس این اطلاعات این ملاقات در داخل عربستان و با حمایت دستگاه اطلاعاتی آل سعود صورت گرفته و هدف اوج بخشیدن به اقدامات تروریستی در داخل عراق و ایجاد فتنه افکنی است.

شایان ذکر است که معاون صدام حسین اخیرا در یک نوار تصویری ضمن تمجید و مدح ملک عبدالله خواستار به یاوه گویی در برابر دولت نوری المالکی و ایران پرداخت.