به گزارش مهر به نقل از پایگاه العرب آنلاین، "الحاج آدم یوسف" معاون رئیس جمهوری سودان گفت : ما در حال جنگ با سودان جنوبی هستیم و گفتگویی با آن صورت نخواهد گرفت.

وی افزود: سیطره سودان جنوبی بر منطقه نفتی مهم متعلق به سودان تحول بزرگی است و جوبا از آن به عنوان برگ قوی در مذاکرات استفاده می کند.

الحاج آدم یوسف بیان کرد: گزینه های ما محدود است، زیرا به کارگیری نیروی هوایی برای بازپس گیری این منطقه خطری بزرگ برای منابع نفتی است.

سرهنگ " خالد سعد الصوارمی " سخنگوی نیروهای مسلح سودان گفت: نظامیان سودان جنوبی وارد شهر " هجلیج " شده و بر میادین نفتی آن مسلط شده اند و نیروهای سودانی را از منطقه بیرون رانده اند.

این در حالی است که سودان جنوبی ضمن تایید اشغال منطقه هجلیج به وسیله نظامیان این کشور مدعی شد که این اقدام در واکنش به حملات هوایی و زمینی نیروهای سودان بوده است.

از سوی دیگر حکومت سودان اعلام کرد که با همه ابزارهای موجود و مشروع به حمله نظامیان سودان جنوبی به منطقه هجلیج واکنش نشان خواهد داد.

خارطوم به جوبا درباره ادامه مواضع خصمانه و جنگ افروزی اش هشدار داد و تصریح کرد: این اقدامات نتیجه ای جز ویرانی سودان جنوبی به ارمغان نخواهد آورد.

از سوی دیگر " ماک پل " معاون مدیر اطلاعات سودان جنوبی از تحکیم مواضع نظامیان این کشور در منطقه نفت خیز هجلیج مورد منازعه دو کشور خبر داد.

این در حالی است که برخی شاهدان عینی از درگیری های توپخانه ای میان طرفین در مناطق مرزی خبر دادند.