به گزارش افکارنیوز به نقل از روزنامه کیهان، پايگاه اينترنتي گلوبال ريسرچ در گزارش خود نوشت: گسترش مراقبت هاي آمريكا نسبت به برنامه هسته اي ايران در ۳ سال گذشته و به كارگيري صدها هواپيماي جاسوسي، هيچ نتيجه اي نداشته تا آمريكا با استفاده از آن بتواند ترس از جمهوري اسلامي به دليل توليد سلاح اتمي را توجيه كند.
این گزارش می افزاید: از زمانی که اوباما به ریاست جمهوری رسیده، تعداد اعضای سیا که در بخش ایران کار می کنند، از ده ها نفر به صدها نفر افزایش پیدا کرده است. پنتاگون و سیا تلاش می کنند ثابت کنند که ایران در پی رسیدن به توانایی تولید سلاح اتمی است، اما مدرکی ارائه نکرده اند. این نتیجه درخشانی است که از گزارش های واشنگتن پست در روز ۸ آوریل بدست آمده است. نه مقامات آمریکایی و نه خود روزنامه هیچ تلاشی برای ارائه مدارک نمی کنند. آنها در عوض از هواپیمای جاسوسی که می تواند صدها عملیات جاسوسی را انجام دهد و وارد حریم دفاعی ایران شود، می نویسند و قابلیت هایش را نشان می دهند.
گلوبال ریسرچ افزود: بعبارت دیگر، مدرکی دال بر وجود سلاح اتمی یا تلاش برای ساخت آن از سوی ایران وجود ندارد. همانطور که ایران سال هاست اعلام می کند.
این رسانه آمریکایی سپس به گزارش واشنگتن استناد کرد: واشنگتن پست می نویسد «هواپیماهای جاسوسی سیا ده ها سایت اتمی را در این کشور تحت نظر دارند و صدها بار قبل از سقوط یکی از این هواپیماهای بدون سرنشین در ایران، بر فراز تأسیسات اتمی ایران پرواز کرده اند. زیر نظر گرفتن تأسیسات اتمی ایران بخشی از برنامه افزایش اطلاعات است که در دولت بوش آغاز شد و تا کنون ادامه دارد.»
گلوبال ریسرچ از گزارش واشنگتن پست این نتیجه را گرفت:
بدون توجه به اینکه وارد شدن به حریم هوایی ایران قانونی است یا نه، گزارش این روزنامه نشان می دهد اگر سازمان های جاسوسی آمریکا و کشورهای غربی، کوچک ترین اثری از تولید سلاح اتمی در تأسیسات ایران پیدا می کردند، خبر آن تیتر صفحه اول همه روزنامه های دنیا بود. اما این کار را نکرده اند. تعداد زیادی از منابع اطلاعاتی آمریکا در سال ۲۰۰۷ اعلام کردند که ایران برنامه تولید بمب اتمی ندارد.
این پایگاه اینترنتی معتبر خاطرنشان می کند: به نظر می سد ورای همه این ها ایران حق دارد از اورانیوم غنی سازی شده در امور پزشکی مثل رادیوگرافی استفاده کند. کارشناسان می گویند برای تولید بمب اتمی، این کشور باید توانایی غنی سازی اورانیوم ۹۰ درصد را داشته باشد. چطور ممکن است اورانیوم ۲۰ درصد معنایش تولید سلاح اتمی باشد؟
از همه این گفته ها می شود به این نتیجه رسید که هدف واقعی آمریکا در مورد ایران چیست. موضوع اصلی براندازی و معارضه با ایران است و آمریکا با هشدار در مورد سلاح اتمی قصد دارد هدف اصلی خود را پنهان نگاه دارد.