به گزارش افکارنیوز به نقل ار فارس، به گفته آنجلا کوری، دادستان ویژه این پرونده، "جورج زیمرمن"، قاتل این نوجوان سیاهپوست، خود را به پلیس تسلیم کرده و به زندان منتقل شده است.

والدین " تریوان مارتین " که ۱۷ سال سن داشت، ایراد اتهام به زیمرمن را اولین قدم در اجرای عدالت دانسته‌اند ولی می‌گویند تا رسیدن به آن راهی طولانی در پیش است. زیمرمن که ۲۸ سال سن دارد، مدعی است که تریوان مارتین را در دفاع از خود کشته است. مارتین که در بیست و ششم فوریه به قتل رسید تا حدود یک ماه توجه رسانه‌های ملی را در آمریکا به خود جلب نکرده بود.

به گفته کوری، زیمرمن با تودیع وثیقه آزاد نخواهد شد و تا ۲۴ ساعت پس از بازداشت در دادگاه حاضر خواهد شد. کوری با اشاره به آنچه جنجال رسانه‌ای درباره مرگ تریوان مارتین خواند، گفت نگران مشکل‌تر شدن روند رسیدگی به این پرونده است.

به گفته " مارک اومارا "، وکیل مدافع زیمرمن، او به احتمال زیاد هنگام حضور در برابر قاضی، اتهام وارد شده را نخواهد پذیرفت.

تریوان مارتین، نوجوان سیاه پوست هنگامی که شامگاه ۲۶ فوریه از خرید عازم منزل بود، مورد سوءظن زیمرمن قرار گرفت. زیمرمن در تماس با پلیس از مشکوک بودن مارتین که یک لباس کلاهدار به تن داشت، خبر داد. در این حال، پلیس به او گفته بود که مارتین را تعقیب نکند اما دقایقی بعد این دو نفر درگیر شدند و نوجوان سیاه پوست کشته شد.

خانواده مارتین می‌گویند او با بی‌رحمی کشته شده است و جورج زیمرمن، تنها به خاطر رنگ پوست و مسائل نژادی به تریوان مظنون شده بود. هواداران زیمرمن مدعی‌اند او در دفاع از خود و تنها زمانی که به وسیله مارتین مورد حمله قرار گرفت، به سوی او آتش گشود. آنها می‌گویند تریوان مارتین بینی آقای زیمرمن را شکسته و سر او به پیاده رو کوبیده است.

بر اساس قوانین فلوریدا، شهروندان می‌توانند در صورت بروز تهدید جانی برای دفاع از خود از نیروی کشنده استفاده کنند. موضوع قتل تریوان مارتین به یک موضوع ملی تبدیل شده و ده‌ها تظاهرات در سراسر آمریکا برای بازداشت زیمرمن برگزار شده است.

حتی باراک اوباما، رئیسجمهور آمریکا نیز از نحوه بررسی موضوع به وسیله پلیس محلی انتقاد کرد و گفت اگر پسری داشت، شبیه به تریوان میبود.