پوتین بزودی با دبیر کل ناتو دیدار می کند

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی ارس بالت، "رابرت پشیل" مدیر دفتر اطلاعات ناتو در مسکو اعلام کرد که احتمال دارد در آینده بسیار نزدیک "ولادیمیر پوتین" رئیسجمهوری منتخب روسیه و "آندرس فوگ راسموسن" دبیر کل ناتو با یکدیگر ملاقات خواهند کرد.

این مقام ناتو در مصاحبه با شبکه رادیویی «اخا ماسکوا» گفت: ما در انتظار این هستیم که در آینده نزدیک ولادیمیر پوتین و راسموسن شخصا با یکدیگر دیدار کنند. در واقع این تماس‌های شخصی اهمیت زیادی دارند و این ملاقات اولین گام در راه همکاری نزدیک آتی بین روسیه و ناتو خواهد بود.

پشیل همچنین افزود: ظرف هفته آینده نشست شورای مشترک روسیه - ناتو برگزار خواهد شد. دستور کار این نشست بسیار گسترده است و شامل مسائل بسیار مهمی، از جمله افغانستان و شکل مختلف همکاری‌های دوجانبه خواهد بود و با وجود این واقعیت که نشست سران روسیه - ناتو در شیکاگو برگزار نخواهد شد، دو طرف مسائل بسیار زیاد و مهمی برای مذاکره دارند.

پیش از این دبیر کل ناتو اعلام کرد که نشست سران روسیه - ناتو در شیکاگو بخاطر «وخامت اوضاع داخلی در روسیه در نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری» برگزار نخواهد شد.

راسموسن بدون اینکه توضیح دهد، منظور وی از این عبارت چیست، گفته بود: من شخصا دورنمای برگزاری نشست سران شیکاگو را با رئیسجمهوری منتخب روسیه در میان گذاشتهام و ما به این درک متقابل رسیدیم که زمان برای برگزاری نشست سران روسیه-ناتو با توجه به وخامت اوضاع داخلی در این کشور در نتیجه انتخابات ریاستجمهوری مناسب نیست.