به گزارش ایرنا،عمر سلیمان معاون حسنی مبارك رییس جمهور مخلوع مصر و رییس سازمان اطلاعات این كشور در آن زمان همچنین خیرات الشاطر نامزد گروه اخوان المسلمین كه گفته می شد جزو شانس اولی های برای تصاحب كرسی ریاست جمهوری مصر بود،از شمار ردصلاحیت شده ها هستند.

حازم صالح ابو اسماعیل از فعالان وابسته به اخوان المسلمین و مجری مشهور تلویزیونی و ایمن نور، رهبر مخالفان و نامزد لیبرال ها نیز در شمار رد صلاحیت شده قرار دارند.

برای این افراد فرصت تعیین شده است تا ظرف مدت ۴۸ ساعت شکایات خود را نسبت به این تصمیم مرکز انتخاباتی مصر اعلام کنند. از میان نامزدهای ریاست جمهوری هم اکنون ۱۳ نفر دیگر باقی مانده اند.

براساس گزارش های رسانه ای، رد صلاحیت ها شگفتی بسیاری را برانگیخته و تاثیرات زیادی در شکل گیری و ادامه رقابت ها خواهد داشت.

تعداد زیادی از کسانی که از رقابت ها حذف شده اند همراه با طرفداران آنها از این عمل ابراز ناخرسندی کرده اند و قرار است تظاهراتی در واکنش به این اقدام در قاهره برگزار شود.

عمر سلیمان که در حکومت حسنی مبارک مرد شماره دو و بسیار متنفذ بود و با اعلام نامزدی خود اعتراضاتی را موجب شد، به دلیل عدم ارائه امضاء های کافی برای حمایت از نامزدی خود از رقابت ها کنار گذاشته شد.

ابو اسماعیل نماینده اسلامگرایان نیز به دلیل تابعیت آمریکایی مادرش رد صلاحیت شد.

شاطر، نماینده گروه اخوان المسلمین و ایمن نور، هردو به علت محکومیت های قضایی قبلی حذف شدند.

گروه اخوان المسلمین در پی حذف نامزد خود، فرد جدیدی را وارد رقابت ها کرده است.

گفته می شود نامزدهای حذف شده نسبت به حكم رد صلاحیت خود شكایت خواهند كرد.