به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگلیسی دیلیمیل، مردم قطر که سال گذشته بدلیل جمعیت اندک و ذخایر عظیم نفتی به عنوان ثروتمندترین مردم جهان معرفی شدند، عنوان چاقترین ملت جهان را نیز ازآن خود کردند.

بر اساس این گزارش، نیمی از مردم این کشور چاق هستند و ۱۷ درصد قطری‌ها نیز به دیابت مبتلا هستند.

پیش از قطر، از آمریکا به عنوان چاق‌ترین کشور جهان یاد می‌شد در حالی که یک‌ سوم جمعیت آمریکا با مشکل چاقی مواجه‌اند.

قطر با جمعیتی ۷/۱ میلیون نفری که تنها ۲۵۰ هزار نفر از آن‌ها ملیت قطری دارند، طی دو نسل، از زندگی قبیله‌نشینی به زندگی در ویلاهای مجلل و با خدمتکاران بسیار، تغییر روش داده‌اند.

قطری‌ها یک دهه زودتر از متوسط جهانی به دیابت مبتلا می‌شوند و میزان بیماری‌هایی چون فشار خون، سکته‌های ناقص، بیماری‌های قلبی و نابینایی در بین آن‌ها بسیار بالاست.

دیلی‌میل می‌نویسد: مردم قطر علاقه‌ بسیاری به فست‌فودهای آمریکایی دارند به نحوی که در تمام مراکز خرید این کشور فست‌فودهای معروف آمریکایی نظیر مک‌دونالد، به چشم می‌خورد.

یک شهروند ۱۹ ساله قطری در گفتگو با نشریه آتلانتیک گفت که ما در قطر تنها می‌نیشنیم، سیگار می‌کشیم و غذای ناسالم می‌خوریم. کار خاصی برای انجام دادن نداریم و فقط در دفترها و ماشین‌های خود مینشینیم. همه کارها بطور اتوماتیک برای ما انجام می‌شود.

قطر همچنین آمار بالایی در زمینه مشکلات مادرزادی نوزادان و ناهنجاریهای ژنتیکی دارد که کارشناسان دلیل اصلی آن را ازدواجهای درون فامیلی و با بستگان نزدیک میدانند.