به گزارش افکارنیوز، مهر به نقل از پایگاه الوفاق نوشت: جمعیت الوفاق با صدور بیانیه ای خواستار تظاهرات مردمی در اطراف منامه و منطقه الدیر در المحرق شد.

از سوی دیگر ائتلاف جوانان چهارده فوریه بحرین از مردم این کشور خواست که روزهای قبل و هنگام شروع مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک در بحرین دست به تظاهرات بزنند.

این در حالی است که دهها زن بحرینی با برپایی تظاهرات در برابر سفارت انگلیس در منامه خواستار آزادی عبدالهادی الخواجه فعال حقوق بشری این کشور - که از دو ماه قبل دست به اعتصاب غذا زده است - شدند.

تظاهرات کنندگان ضمن مخالفت با ادامه بازداشت الخواجه، مقامات رژیم بحرین را مسئول حفظ سلامت این فعال حقوق بشری دانستند.

" شیخ علی سلمان " دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین نیز گفت: انقلاب تا سقوط دیکتاتوری و به نفع مردم سالاری ادامه پیدا خواهد کرد، زیرا مردم حق دارند که حکومت را خود انتخاب کنند.

وی افزود: ما مطابق سال قبل، انقلاب مسالمت آمیز خود را در چارچوب آزادی بیان و حقوق قانونی بین المللی ادامه می دهیم.

سلمان بیان کرد: مردم در برابر کاخ سفید در آمریکا، مقر نخست وزیری در انگلیس و دیگر کشورها دست به تظاهرات می زنند اما مردم بحرین از حق طبیعی خود در زمینه برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز محرومند.

دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین ضمن تاکید بر ضرورت پایان خشونتها در کشورش بیان کرد: مسئولیت ادامه خشونتها کسی است که از انواع ابزارها برای سرکوب مردم استفاده می کند.