به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از پایگاه خبری تحلیلی "پریزن پلنت" نوشت: هر ۸۰ دقیقه یک کهنه سرباز آمریکایی در این کشور خودکشی میکند و هرساله بیش از ۶۵۰۰ کهنه سرباز به دست خود، به زندگیشان خاتمه میدهند.

به نوشته این پایگاه تحلیلی، تعداد کهنه‌سربازانی که درسال در آمریکا خودکشی می‌کنند از مجموع تلفات آمریکا در عراق و افغانستان بیشتر است.

این گزارش در ادامه به نقل صحبت‌های مادر یکی از کهنه سربازان خودکشی کرده می‌پردازد. وی با اشاره به خودکشی فرزندش می‌گوید: پسرم در سن ۲۲ سالگی پس از حوادث۱۱ سپتامبر به ارتش پیوست. پس از بازگشت وی از جنگ مانند جسدی تهی از روح شده بود و به مصرف مواد مخدر و الکل بسیار روی آورده بود. به گفته این مادر آمریکایی، پسرش از همان نوع سلاحی که در عراق داشت تهیه کرده بود و شب‌ها با سلاح خود می‌خوابید و در پاسخ به مادرش می‌گفت که من برای راحت خوابیدن به این سلاح نیاز دارم.

پریزن پلنت در پایان میافزاید: باید سرگذشت نظامیان آمریکایی از این دست که کم نیستند، ذکر و تکرار شود. یک میلیون کهنه سرباز آمریکایی طی ۵ سال آینده وارد جامعه آمریکا میشوند که بسیاری از آنها با ترسهای ناشی از عوارض جنگ دست به گریبان هستند و بسیاری دیگر نیز از تصمیم خود برای خودکشی میگویند.