به گزارش افکارنیوز ، عبدالله ابوالسبح چهارشنبه در گفت وگو با العالم اظهار داشت: اسيران فلسطيني در زندان هاي رژيم اشغالگر به بيش از چهار هزار و ۷۰۰ نفر رسيده است، كه در بين آنها تعداد بسياري بيمار، زنان و كودكان به چشم مي خورد.

ابولسبح افزود: تعداد اسیران فلسطینی به دلیل بازداشت های روزانه در کرانه باختری در حال افزایش است.

وی گفت: ۲۳ اسیر فلسطینی مدت بازداشت شان به ۲۵ سال و یا بیشتر رسیده است و این علاوه بر وجود بیش از ۵۴۰ اسیر فلسطینی است که حکم حبس ابد دارند.

ابوالسبح خاطرنشان کرد: اسیران فلسطینی در شرایط سختی در زندان های اسراییل بسر می برند وتحت انواع شکنجه ها و بدرفتاری از سوی زندانبانان صهیونیست هستند و این علاوه بر یورش زندانبانان با سگهای پلیسی است.

وی گفت: رژیم صهیونیستی حتی کمترین معیارهای انسانی در تعامل با اسیران فلسطینی را رعایت نمی کند.

این وزیر فلسطینی تاکید کرد که براساس قوانین بین المللی، دیدار با وکیل یا خویشاوندان، برخورداری از شرایط آرام و شرافتمندانه و دریافت خدمات درمانی و بهداشتی از حقوق بدیهی و طبیعی اسیران است.

ابوالسبح خاطرنشان کرد: اسیران فلسطینی به ویژه اسیران نوار غزه از همه حقوق قانونی خود محروم هستند.

وی به نقض گسترده حقوق اسیران فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: برخی اسیران فلسطینی در زندان های این رژیم هستند که بیش از ۶ سال به آنها اجازه دیدار با خویشاوندانشان داده نشده است. این نقض مسلم حقوق بشر در برابر چشمان همه جهانیان و سازمانهای بین المللی صورت می گیرد.

تاکید بر آزادی اسیران فلسطینی

وزیر اسیران دولت فلسطین درغزه بر لزوم آزادی همه اسیران از طریق شیوه های مختلف تاکید کرد و هشدار داد که اگر مذاکرات و گفت وگوها و ابتکارهای بین المللی و عربی برای آزادی اسیران نتیجه بخش نباشد، مقاومت فلسطین بار دیگر اقدام به اسارت سربازان اسراییلی خواهد کرد.

ابو السبح خواستار بازگذاشتن دست مقاومت در کرانه باختری و فراهم شدن زمینه به اسارت گرفتن سربازان اسراییلی برای مبازان فلسطینی شد.

وی افزود: به اسارت گرفتن سربازان اسراییلی برای مبادله اسیران فلسطینی، حتی اگر منجر به شروع مجدد عملیات شهادت طلبانه شود، نیز باید از سرگرفته شود.

ابوالسبح تاکید کرد که اگر مقاومت به طور کامل و سازنده و هدفمند فعال نشود، اسیران فلسطینی همچنان در پشت میله های زندان خواهند ماند.

اسرا عامل وحدت فلسطینیان

وزیر اسیران دولت فلسطین درغزه تاکید کرد که مساله اسیران فلسطینی همه اقشار و گروههای فلسطینی را گرد هم آورده است. دولت فلسطین در غزه نیز همه راهها را برای حمایت از اسیران به روی گروه های فلسطینی باز می گذارد.

وی افزود: روز اسیر فلسطینی نشانه ای بر حفظ وحدت و مصالحه فلسطینی است.

روز سه شنبه(۲۹ فروردین برابر با ۱۷ آوریل) روز اسیر فلسطینی نامگذاری شده است.

ابوالسبح خاطرنشان کرد: کشمکشها و درگیریهای سیاسی میان گروه های فلسطینی به ضرر مساله اسیران است، حمایت از اسیران همچنان از لحاظ ملی مورد اجماع و توافق است و باید خارج از درگیری های سیاسی و گروهی داخلی باشد.

وی با تاکید بر لزوم اجرای آنچه که در قاهره در باره آشتی ملی مورد توافق قرار گرفت، خاطرنشان کرد: بندهای مصالحه ملی باید در عمل و نه فقط در حد شعارها اجرا شود.

وزیر اسیران دولت فلسطین در غزه در پایان از جمهوری اسلامی ایران به دلیل حمایت مادی و معنوی از اسیران فلسطینی تشکر و قدردانی کرد.