به گزارش افکارنیوز به نقل از پرس تی وی ، روز سه شنبه (۲۹ فروردين، ۱۷ آوريل) يک خودروي بمبگذاري شده اتوبوس حامل مجريان قانون در سوريه را در نزديکي يک پمپ بنزين در محله الشعر در حلب هدف قرار داد.

در اثر این حمله دست‌کم ۴ نیروی امنیتی و یک غیرنظامی کشته شدند.

دومین بمب نیز همزمان با عبور اتوبوس حامل نیروهای سوری از روی یک پل منفجر شد. در این حمله نیز دست‌کم ۱۶ نفر از جمله ۷ غیرنظامی کشته شدند.

بر اساس گزارش‌ها، مقامات امنیتی سعودی و قطری به دست داشتن در چنین بمب‌گذاری‌هایی در سوریه متهم هستند. عربستان و قطر آشکارا از مبارزه شورشیان مسلح که برای سرنگونی دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه تلاش می‌کنند حمایت کرده‌اند.

این انفجارها در پنجمین روز اجرای آتش‌بس در سوریه روی داد. سوریه ۱۲ آوریل در راستای طرح صلح پیشنهادی کوفی عنان، فرستاده سازمان ملل و اتحادیه عرب آتش‌بس در این کشور را به اجرا گذاشت.

شورای امنیت سازمان ملل ۱۴ آوریل قطعنامه ۲۰۴۲ در زمینه استقرار ناظران برای نظارت بر آتش‌بس در سوریه را تصویب کرد. بر اساس این قطعنامه تیمی متشکل از ۳۰ ناظر غیرمسلح به سوریه اعزام می‌شوند. با این وجود سازمان ملل درصدد است، اعزام گروه بزرگ‌تری متشکل از حدود ۲۵۰ ناظر به سوریه تحت شرایط ویژه را تصویب کند.

در همین حال یک مقام نظامی سوری که نامش در خبرها ذکر نشده است روز یک‌شنبه(۲۷ فروردین، ۱۵ آوریل) اعلام کرد: " هم‌زمان با تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در زمینه اعزام ناظران به سوریه، گروه‌های تروریستی حملات خود علیه ارتش، نیروهای انتظامی و شهروندان را به شیوه‌ای جنون‌آمیز شدت بخشیده‌اند. "

وی افزود، نیروهای امنیتی سوری " از تداوم حملات جنایت‌کارانه این گروه‌های تروریستی جلوگیری خواهند کرد. "

سوریه از اواسط مارس ۱۰۱۱ تا کنون شاهد ناآرامی‌هایی است که به گفته مقامات سوری از خارج این کشور حمایت می‌شوند.