به گزارش افکار نیوز به نقل از الف،رومني ۶۵ ساله در مصاحبه با شبکه اي بي سي نيوز، در پاسخ به اين سوال که چه حرفي براي گفتن به رئيس جمهور دارد، در اظهاراتي بي سابقه گفت: "آماده رفتن شو؛ اين چيزي است که مايلم بگويم."

وی گفت: " ما آشکارا دارای نقطه نظر متفاوت هستیم. من مطئنم که رئیس جمهور خواهان یک دوره چهار ساله دیگر است اما چهار سال اول زیاد خوب نبودند. "

رومنی اخیرا حملات خود را علیه باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا شدت بخشیده است.

وی با بیان این که سیاست‌های اقتصادی اوباما نتوانسته به مردم امریکا کمک کند، گفت: " آن‌ها برای اشتغال زایی و افزایش درآمد کمکی نکرده‌اند و تریلیون‌ها دلار به بدهی افزوده‌اند. "

با وجود این که نیوت گینگریچ، رئیس سابق مجلس نمایندگان امریکا و ران پال به تلاش‌های خود برای انتخاب شدن به عنوان نامزد نهایی حزب جمهوری خواه ادامه می‌دهند، اما بعد از کنار کشیدن ریک سنتروم، رقیب اصلی رومنی وی به طور گسترده نامزد احتمالی جمهوری خواهان امریکا تلقی می‌شود.

مجمع حزب جمهوری خواه در اواخر ماه آگوست به طور رسمی نامزد حزب خود را تعیین می‌کند. برنده نهایی این حزب با باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر رقابت خواهد کرد.

رئیس جمهور امریکا با آرای مستقیم مردم به نامزدها انتخاب نمی‌شود؛ در واقع، امریکا تنها کشور جهان است که در آن رئیس جمهور با رای مستقیم مردم انتخاب نمی‌شود.

شهروندان امريکا در انتخابات رياست جمهوري اين کشور به گروهي از اعضاي مجمع انتخاباتي راي ميدهند و اعضای منتخب این گروه هستند که رئيس جمهور را انتخاب ميکنند. نتيجه نهايي بر اساس مجموع آرا در هر ايالت مشخص ميشود.