به گزارش افکار نیوز به نقل از ایرنا، 'مارتین شفر' معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان روز چهارشنبه در نشست خبری سخنگویان دولت با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درخصوص اطلاعات دولت در رابطه با شكنجه مخالفان رژیم آل خلیفه،كه در گزارش عفو بین الملل به آن اشاره شده، بطور كلی منكر چنین اقدامی در بحرین شد.

این جمله درحالی کمتر از یک روز بعد از انتشار گزارش عفو بین الملل از سوی مقام وزارت امور خارجه آلمان بیان شد که ابتدا حاضر به پاسخگویی در این مورد نبود اما با تکرار سوال از سوی خبرنگاران مجبور به بیان این اظهارات شد.

سازمان عفو بین الملل روز گذشته در یک گزارش ۵۸ صفحه ای، بر این نکته تاکید کرد که، ' هیچکس نباید این توهم را داشته باشد که بحران حقوق بشر در بحرین تمام شده است '.

این گزارش می افزاید: ' مقامات بحرینی سعی می کنند اینگونه وانمود کنند که گویا مسیر اصلاحات در حال جریان است اما ما همچنان گزارش هایی درمورد شکنجه و استفاده بی مورد و بیش از حد از خشونت علیه متعرضیان هستیم '.

این نهاد حقوق بشری که مقر آن در لندن است، در گزارش خود همچنین مقامات حقوق بشری را متهم می کند که هنوز عدالتخواهی را درقبال قربانیان نقض حقوق بشر در بحرین اجرا نکرده اند.

دولت آلمان بطور مکرر از اینکه به صراحت سرکوب اعتراضات در بحرین را محکوم کند، خودداری کرده و صرفا به اعلام نگرانی از وضعیت حاکم بر این کشور بسنده کرده است.

فعالان سیاسی و آزادیخواهان بحرینی مقیم آلمان همواره این سیاست دولت را مورد انتقاد قرار داده و خواستار موضع گیری شفاف مقامات دولت این کشور در این رابطه بوده اند.

آلمان جزو چندین دولت غربی بود که سال گذشته نیز سرکوب خونین و خشونت بار مخالفان رژیم حاکم بر بحرین از سوی نظامیان این کشور به کمک نیروهای نظامی عربستان سعودی را محکوم نکرد.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در عین حال در نشست خبری روز چهارشنبه خود با اشاره به وضعیت وخیم ' عبدالهادی الخواجه ' حقوقدان و فعال حقوق بشر بحرین که از سال گذشته در زندان بسرمی برد، نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرده و بر ضرورت اتخاذ یک راه حل انسان دوستانه برای روشن شدن وضعیت وی تاکید کرد.

شفر از دولت بحرین خواست كه هر چه زودتر به سفیر دانمارك اجازه دسترسی كنسولی را به الخواجه كه تابعیت دانماركی دارد، بدهد.