به گزارش افکار نیوز به نقل از مهر، روزنامه الشروق مصر اخیرا در مطلبی نوشت: اخیرا بسیاری از تحلیلگران درباره شرایط ایران پس از افزایش تحریمها و احتمال حمله اسرائیل به تاسیسات هسته ای این کشور بر مبنای آنچه چند سال پیش درباره سوریه رخ داد، صحبت می کنند.

این روزنامه تاکید کرد: مشکل ایران(برای غربیها) این است که آنها لقمه قابل هضمی نیستند، ایران طی سالهای اخیر به تحریم عادت کرده و از اعمال تحریمهای بیشتر تاثیر زیادی نمی پذیرد.

الشروق مصر در بخش دیگری از این مطلب تاکید می کند: البته ایران در برابر حملات این چنینی دست بسته نخواهد بود بلکه تلاش خواهد کرد که میدان نبرد را به کشورهای همسایه توسعه دهد.

بر اساس تحلیل این روزنامه مصری همین مسائل بوده که باعثشده اوباما در اتخاذ گزینه نظامی علیه ایران بر خلاف خواست تل آویو، تردید به خرج دهد.

الشروق در ادامه به عواقب خطرناک وقوع جنگ برای کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس اشاره کرده و می نویسد: معضل روابط ایران و اعراب ساخته و پرداخته تصورات آمریکاست که در اذهان مردم جهان عرب جای داده است.

این روزنامه تاکید کرد: در اینجا باید این سوال را مطرح کنیم: چرا ما(اعراب) نباید با ایران گفتگو کنند و به جای دشمنی در موضع بی طرفانه قرار بگیرند؟

خاطرنشان می شود روابط ایران و مصر در ماههای اخیر پس از پیروزی انقلاب مردم مصر همچنان در سطح ابتدایی باقی مانده و برخی کشورهای عربی در راستای از سرگیری جدی این روابط سنگ اندازی می کنند.