حملات هوایی مجدد جنگنده‌های ترکیه به شمال عراق

یک منبع امنیتی در استان دهوک، امروز شنبه اعلام کرد جنگنده‌های ترکیه بار دیگر شماری از مناطق را در این استان بمباران کردند.

اخبار بین الملل- این منبع در گفتگو با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: این جنگنده‌ها روستا‌ها و برخی مناطق زیرساختی در شهرستان عمادیه در استان دهوک را بمباران کردند. این در حالی است که همچنان این بمباران‌ها مناطق ناحیه «باطوفا» را هدف قرار می‌دهد.

او در ادامه افزود: تا الان، هیچ خبری در خصوص وقوع خسارت‌های جانی یا مالی در پی این بمباران‌ها منتشر نشده است.

یک منبع امنیتی در کردستان روز پنجشنبه اعلام کده بود جنگنده‌های ترکیه بار دیگر برخی مناطق را در اقلیم کردستان بمباران کرده اند. این در حالی است که صد‌ها خانوار از روستا‌های کوهستانی در این مناطق کوچ کرده اند.

این منبع در گفتگو با پایگاه خبری بغدادالیوم گفته بود: جنگنده‌های ترکیه بار دیگر مناطق اقلیم کردستان را به شکلی شدید بمباران کردند؛ بطوری که روستا‌های کوهستانی در ناحیه «شیلادزی» در شهرستان عمادیه در استان دهوک نیز هدف حمله قرار داده شده است.

او در ادامه افزوده بود: این بمباران خسارت‌های مادی و جانی تا الان نداشته و این منطقه به شکلی مداوم از سوی نیرو‌های ترکیه هدف حمله قرار می‌گیرد.

او همچنین تأکید کرده بود بسیاری از خانوار‌ها خانه‌های خود را به سبب بمباران‌های ترکیه ترک کرده اند و به مرکز این ناحیه کوچ کرده اند.

روز گذشته نیز رسانه‌ها اعلام کردند جنگنده‌های ارتش ترکیه برای دومین بار در روز‌های اخیر اقدام به بمباران منطقه ماوت از توابع استان سلیمانیه اقلیم کردستان کرده اند.

فرماندار منطقه ماوت در این خصوص گفته بود که این حمله در ساعت ۱۳ و ۱۵ دقیقه به وقت محلی روی داده و روستای قامیش از توابع ماوت به شدت هدف قرار گرفته است.

وی افزود که این حمله تلفات جانی به دنبال نداشته، اما پوشش گیاهی منطقه دچار آتش سوزی گسترده شده و دچار خسارت شدید شده است.