به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، خبرنگار الجزیره در پاریس با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری امروز فرانسه، از استقبال ضعیف مردم این کشور از انتخابات این دوره خبر داد.

بنا بر اعلام خبرنگار الجزیره در پاریس، انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ فرانسه با استقبال تقریبا ضعیف مردم روبرو بوده است و این ترس و نگرانی وجود دارد که بر شمار تحریم‌کنندگان انتخابات همچنان افزوده شود.

گزارش خبرنگار الجزیره در حالی صورت می‌گیرد که مؤسسه نظرسنجی " ایفوپ " نیز در آستانه برگزاری انتخابات اعلام کرد که ۶۵ درصد دهندگان فرانسوی که اکثر آنها را افراد زیر ۵۰ سال تشکیل می‌دهند، در انتخابات پیش رو رأی سفید به صندوق‌های اخذ رأی خواهند انداخت و ۳۲ درصد واجدین شرایط نیز در انتخابات شرکت نخواهند کرد.

بنا بر اعلام مؤسسه ایفوپ، انداختن رأی سفید به صندوق‌های رأی به این معناست که ۶۵ درصد فرانسویان اصل انتخابات را قبول دارند اما تمایلی به انتخاب هیچیک از نامزدها ندارند.

به گفته این مؤسسه نظرسنجی، افراد زیر ۳۵ سال، کارگران، ساکنان مناطق روستایی، طرفداران چپگرایان افراطی و جبهه ملی بیشترین کسانی هستند که اعلام کردهاند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نخواهند کرد.