به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از رسانههای مصر نوشت: محمد حسین طنطاوی" در حاشیه رزمایش "بدر ۲" بار دیگر مدعی شد، شورای عالی نظامی تلاش میکند، مصر را به ساحل امنیت برساند و نیروهای مسلح وظیفه خود را تامین امنیت مردم مصر میدانند.

وی در ادامه گفت که نیروهای مسلح ستون اصلی مصر هستند و قدرت را به دولت منتخب مردم تحویل خواهند داد و در کنار این دولت برای آبادانی مصر همکاری می‌کند و این همکاری در عرصه بین‌الملل نیز ادامه خواهد داشت.

طنطاوی با اشاره به اینکه مصر با هیچ کشوری خصومت ندارد، تاکید کرد: با این حال اجازه نمی‌دهیم، کشوری به مصر تجاوز کند و تلاش می‌کنیم، تجهیزات نظامی خود را به روز کنیم.

رئیس شورای عالی نظامی مصر همچنین متعهد شد، این شورا از هیچ‌یک از نامزدها در انتخابات ۲۳ و ۲۴ می(۳ و ۴ خرداد) ریاست جمهوری حمایت نکند.

اما دادسرای عالی مصر روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد، بررسی و تایید قانون " ممنوعیت فعالیت سیاسی " اعضای دولت حسنی مبارک که شورای عالی نظامی به این دادسرا ارجاع داده، را در صلاحیت‌ خود نمی‌داند.

قانون " ممنوعیت فعالیت سیاسی " اعضای دولت حسنی مبارک هفته گذشته پس از تصویب پارلمان با تغییر برخی از بندها توسط محمد حسین طنطاوی، رئیس شورای عالی نظامی برای تایید به دادسرای عالی مصر فرستاده شده بود.

از سوی دیگر " محمد البرادعی "، مدیر کل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نماینده موسسان حزب " الثوره " مصر اعلام کرد که به خاطر سوء نیت و نادانی مسئولان مصر انقلاب این کشور از مسیر اصلی خود منحرف شود.

وی در نشست اعضای کمیته موسسان حزب مذکور اعلام کرد که باید زمینه لازم برای آموزش جوانان و فرصت کافی جهت کسب تجربه توسط آن‌ها را در کشور فراهم کنیم.

البرادعی همچنین نسبت به عضویت میلیون‌ها مصری در حزب الثوره ابراز امیدواری کرد و گفت که امیدوار است، همه مردم با وجود نظرات و دیدگاه‌های مختلف در حزب جدید عضو شوند تا به این وسیله بتوان یک حزب قوی و تاثیرگذار در مصر داشت.

مدیر کل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: باید اهداف و رسالت خود را برای مصری‌ها واضح و روشن توضیح دهیم و بتوانیم به محبوبیت در میان آنها دست یابیم.

همچنین " عبدالمنعم ابوالفتوح "، ‌ نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر اعلام کرد، در صورتی که احزاب اسلامگرا به منظور جلوگیری از بازگشت عوامل رژیم سابق، یک نامزد مورد توافق در انتخابات معرفی کنند، برای حمایت از این نامزد، از مبارزات کناره‌گیری می‌کنم.

اما روزنامه مصری اخبارالیوم در خبری نوشت، حسنی مبارک، رئیس جمهور مخلوع مصر از اواخر هفته گذشته با مشکل نوسان فشار مواجه شد و از روز دوشنبه به کما رفته است.

این روزنامه افزود: حسنی مبارک پنج روز است که غذا نخورده و در کما بسرمی‌برد و پزشکان معالج وی به خاطر اوضاع نامطلوب جسمانی‌اش وی را ممنوع‌ الملاقات کرده‌اند.

این در حالی است که پیشتر و همزمان با انتشار خبر انتقال حسنی مبارک به بیمارستان زندان طره، منابع پزشکی از وخانت حال مبارک خبر داده بودند.

از سوی دیگر منابع امنیتی آگاه مصری از موافقت رژیم صهیونیستی با طرح تبادل ۶۵ زندانی مصری در بند این رژیم با " عوده ترابین "، جاسوس اسرائیلی در هفته جاری خبر دادند.

از جهت دیگر شیوخ قبایل صحرای سینای مصر هم امروز (یکشنبه) در همایشی که با حضور کمیته امنیت ملی پارلمان این کشور در سینا برگزار شد، در بیانیهای تعدیل معاهده "کمپدیوید"، شکست حصر غزه، ایجاد منطقه آزاد تجاری و گشایش گذرگاهها با نوار غزه را خواستار شدند.