به گزارش مهر به نقل از روسیا الیوم(شبکه عرب زبان روسیه)، وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست امروز خود در لوکزامبورگ، تصمیم گیری در خصوص ممنوعیت واردات نفت از ایران را که باید از ابتدا جولای اجرا می شد، تا پایان می(۱۱ خرداد) به تاخیر انداختند.

یک دیپلمات بلندپایه اروپایی اعلام کرد تاخیر در تصمیم گیری برای ممنوعیت واردات نفت از ایران بنا به درخواست ایتالیا و یونان صورت گرفت که از این می ترسند که ممنوعیت واردات نفت از ایران به افزایش هزینه های آنها برای تامین نیازهای انرژی خود منجر شود که این مسئله سبب ایجاد مانع در برابر اجرای برنامه های ریاضت اقتصادی شدید آنها در زمینه هزینه های بودجه می شود که این کشورها را از مانور برای خرید منابع انرژی دیگر محروم می کند.

این شبکه روسی اضافه کرد کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ۲۰ درصد نفت صادراتی ایران را خریداری می کنند و بزرگترین مشتری نفت ایران، یونان، ایتالیا و اسپانیا است.

این رسانه گزارش داد : بعید نیست که آتن و رم برای کسب زمان تا برگزاری دور جدید مذاکرات میان ایران و گروه پنج به علاوه یک در بغداد در ۲۳ می(سوم خرداد) تلاش می کنند که در صورت موفقیت این نشست، دلیل محکمی برای تاخیر یا تعلیق هرگونه ممنوعیت واردات نفت از ایران خواهد بود.