به گزارش افکارنیوز به نقل از تابناک، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست امروز ضمن نقل این خبر از قول منابع نزدیک به وزارت دفاع این کشور نوشت این طرح در قالب برنامه سازماندهی مجدد نیروهای اطلاعاتی آمریکا انجام می گیرد که هفته گذشته از سوی لئون پنه تا، وزیر دفاع آمریکا تصویب شد.

بر اساس این خبر، این واحد جدید که «سرویس پنهانی دفاعی» نام دارد، در همکاری نزدیک با سازمان جاسوسی این آمریکا(سی. آی. ای) عمل خواهد کرد.

بر این اساس، یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا گفته است این طرح در نتیجه یک تحقیق محرمانه که سال گذشته از سوی دستگاه های اطلاعاتی انجام گرفت، طراحی شده است. نتایج تحقیق مذکور حاکی از آن بوده که اقدامات جاسوسی ارتش باید بیشتر بر اهداف بزرگ خارج از مناطق جنگی تمرکز پیدا کند.

به احتمال فراوان، مهمترین کارکرد این واحد جدید در بخش های هسته ای(از جمله ایران)، مبارزه با تروریسم و قدرت های رو به صعود، به ویژه چین خواهد بود.

مقام دفاعی مذکور همچنین به واشنگتن پست گفته است اندازه این واحد در حال حاضر چند صد نفر است که صدها نفر دیگر نیز طی سال های آتی به آن اضافه خواهند شد.

این در حالی است که برخی نمایندگان کنگره ضمن طرح سوالاتی در مورد این طرح، خواهان انتشار اطلاعات بیشتری در مورد آن هستند.

این طرح جدید از کلید خوردن فاز جدیدی از برنامه های جاسوسی بین المللی آمریکا حکایت دارد. خبر وجود چنین طرحی در شرایطی منتشر می شود که طی هفته های اخیر اخباری از کاهش فعالیت های جاسوسی آمریکا در ایران به دلیل اقدامات ضدجاسوسی کشورمان منتشر شده بود. به این ترتیب، طرح اخیر می تواند تلاشی برای سازماندهی مجدد نیروهای جاسوسی این کشور برای رسیدن به اهداف مورد نظرشان باشد.