اعلام حمایت کارمندان شخصیت‌های مهم جمهوری‌خواه از رقیب ترامپ

بیش از ۱۵۰ نفر از مشاوران و کارمندان تیم‌های شخصیت‌های مهم جمهوری‌خواه در آمریکا مانند جرج بوش، رئیس جمهور سابق، و سناتور‌ها جان مک‌کین و میت رامنی حمایت خود را از جو بایدن، رقیب دموکرات دونالد ترامپ ، اعلام کردند.

اخبار بین الملل- بر اساس این گزارش، کارمندان و کارکنان سابق بوش، مک‌کین و رامنی، با صدور بیانیه‌ای از ترامپ انتقاد کردند. اعضای گروه مک‌کین از دستیاران سطح پایین گرفته تا روسای کارکنان به بیان تجربیات و اصول دیرینه پرداختند و نیز حمایت بی‌قید و شرط خود از بایدن را اعلام کردند.

مارک سالتر -که مدتی مدید از دستیاران اصلی مک‌کین بود و به اجرای این پویش کمک کرده است- در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز گفت این پویش صرفا ضد ترامپ است و گفت کنار رفتن ترامپ از قدرت نسبت به اختلاف‌هایی که آن‌ها با بایدن یا دموکرات‌ها دارند از اولویت بیشتری برخوردار است.

سالتر افزود: ما درباره بایدن و خط مشی حزب دموکرات، دیدگاه‌های متفاوتی داریم و بیشتر ما با تعدادی از این موارد موافق نیستیم، ولی همگی موافقیم که خارج شدن ترامپ از قدرت آشکارا به نفع منافع ملی است.

مک‌کین و ترامپ اگرچه هر دو از جمهوری‌خواهان بوده اند، در چند سال گذشته در خصوص زندگی مک کین با هم اختلاف داشتند.

این اختلاف در طول مبارزات مقدماتی انتخابات سال ۲۰۱۶ به وجود آمد، ولی تا پایان دوره نخست ریاست جمهوری ادامه یافت. ترامپ حتی از فهرست شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع جنازه مک‌کین در سال ۲۰۱۸ حذف شد هرچند در آن زمان از مایک پنس، معاون رئیس جمهور، برای ایراد سخنرانی دعوت شد.

از سوی دیگر، نیویورک تایمز نوشت بایدن و مک‌کین چند دهه با یکدیگر دوست بوده‌اند و رابطه صمیمی آن‌ها فراتر از رابطه آنها در سنا بود.