به گزارش افکارنیوز به نقل از العالم، "شيخ تميم بن حمد آل ثاني" وليعهد قطر در اكتبر سال گذشته تاكيد كرده بود که صدها قطري از جمله يگانهاي ويژه اين كشور در كنار انقلابيون ليبي جنگيده اند.

پس از موفقیتی که قطر در لیبی به دست آورد کوشید که این سناریو را در سوریه نیز تکرار کند؛ بنابراین افراد داوطلب به سوریه اعزام شدند، این علاوه بر ارسال مقادیر زیادی سلاح برای مخالفان سوری است که با دستور شیخ " حمد بن خلیفه " امیر قطر انجام گرفته است.

بنابر اطلاعات، تلاشهای قطر بر ضد " قذافی " به مشارکت دوحه در کنار انقلابیون خلاصه نمی شود، بلکه آنها در قتل " معمر قذافی " نیز دخالت داشته اند و فرمانده گروه قطری ضربه نهایی را به دیکتاتور مقتول وارد کرده است نه یک جوان ۱۸ ساله آنگونه که رسانه ها نقل کرده اند.

یکی کشتی روسی که در دریای مدیترانه حضور داشته است مکالمه فرمانده نیروهای ویژه قطری در لیبی با " امیر حمد " را ضبط کرده است که طی آن حاکم دوحه وعده پاداش قابل توجه به قاتل دشمن سرسخت خود " معمر قذافی " داده است.

علت کینه امیر قطر از " معمر قذافی " توهین دیکتاتور مقتول به وی در طی اجلاس سران کشورهای عربی در سرت بوده است.

بر اساس مكالماتي كه كشتي جاسوسي روسي آن را شنود كرده است نيروهاي ويژه قطر در يكي از خودروهاي كارواني كه هدف بمباران قرار گرفت، اسناد مهمي از آرشيو شخصي ديكتاتور مقتول را پيدا كردند كه يكي از آنها راز حمايت "قذافي" از "نيكلا ساركوزي" رئيس جمهوري فرانسه در تبليغات انتخاباتي اش را برملا كرد.