به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، منابع سوری از کشته شدن ۱۰ نفر در دو جنایتی که گروههای تروریستی در حومه دمشق و حلب مرتکب شدند و کشف یک خودرو حامل سلاح و دستگاههای ارتباطاتی در ادلب، خبر دادند.

بر اساس گزارش خبرگزاری سوریه(سانا)، گروههای تروریستی مسلح، جنایت هولناکی را در منطقه منطقه عربین در حومه دمشق مرتکب شدند و طی آن چهار نفر از جمله سه عضو یک خانواده را به طرز وحشتناکی به قتل رساندند.

یک منبع در پلیس استان ریف دمشق گفت تروریستهای نقابدار به سوی چهارنفر تیراندازی کردند که سبب کشته شدن آنها از ناحیه سر شد و این افراد پس از این جنایت، اقدام به تصویربرداری از اجساد این افراد بیگناه کردند تا تصاویر آن را در اختیار شبکه های فتنه گر و تحریک کننده(از جمله العربیه و الجزیره) قرار دهند تا از آنها برای تخریب وجهه ارتش و نظام سوریه سوء استفاده کنند.

از سوی دیگر اعضای یک گروه تروریستی مسلح در آخرین ساعات شب گذشته به روستای ترکمان بارح در جنوب غربی ناحیه اخترین در حلب حمله کردند و با کشتار اعضای دو خانواده، جنایت هولناکی را مرتکب شدند.

اعضای این گروه تروریستی به سوی خانواده های عبدالمجید و برکات آتش گشودند که به کشته شدن پنج نفر از اعضای این خانواده ها از جمله سه برادر و زخمی شدن ۹ نفر دیگر منجر شد، تروریستها همچنین ۱۲ نفر دیگر از اهالی این روستا را ربودند و دو منزل را نیز به آتش کشیدند.

افراد مسلح همچنین به نیروهای حفظ امنیت در ناحیه الموحسن در دیرالزور تیراندازی کردند که به کشته شدن دو نفر از این نیروها و زخمی شدن چند نفر دیگر منجر شد.

کشته شدن مدیر یک مدرسه در حلب در حمله تروریستها

خبر دیگر اینکه گروههای تروریستی، با منفجر کردن یک بمب در خودروی مدیر مدرسه جابربن حیان در حلب، او را به قتل رساندند.

کشف یک خودروی حامل سلاح و مهمات و دستگاههای ارتباطاتی در ادلب

خبر دیگر اینکه طرفهای ذیربط، یک دستگاه خودرو از نوع تویوتا را در جاده حلب - لاذقیه در شمال شهر سراقت کشف کردند که حامل مقادیری سلاحهای مختلف، مهمات و دستگاههای ارتباطاتی بود.

به گزارش مهر به گفته منابع سوری، این خودرو حامل مقادیری اسلحه کلاشینکف، مهمات، دستگاه انفجار از راه دور و ۱۱ دستگاه دستگاه ارتباطاتی ثریا و دستگاههای ارتباطاتی پیشرفته از انواع مختلف، ۶۳ دستگاه بی سیم و مقادیری تجهیزات ساخت دستگاههای انفجاری بود.
زخمی شدن بازیکن تیم ملی بستکبال سوریه در حمله تروریستها

از سوی دیگر تروریستها با تیراندازی به سوی باسل محمد ریا بازیکن تیم ملی بستکبال سوریه و تیم بسکتبال قاسیون در منطقه اشرفیه صحنایا در حومه دمشق، او را به شدت زخمی کردند.

به گفته پلیس این منطقه، سه خودرو حامل تروریستها با محاصره خودرو این بازیکن به سوی وی تیراندازی کردند که در این حمله شش گلوله به وی شلیک شد و این بازیکن ملی پوش به بیمارستان منتقل شد.

حملات مکرر گروههای تروریستی به شهروندان و مراکز دولتی و خصوصی در دیرالزور، تسلیم ۲۴۴ نفر افراد فریب خورده از سوی گروههای مسلح به طرفهای ذیربط در حماه، مقابله نیروهای مرزی سوریه با یک گروه تروریستی که قصد داشت از خاک لبنان وارد سوریه شود و کشف دو بمب در حماه از دیگر تحولات مربوط به سوریه است.